عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

انواع مختلف رنگ ساختمانی و کاربرد آنها

ziba zibaro | چهارشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱ ق.ظ | ۱ نظر

هیچ متخصص رنگی نمی تواند بگوید که آنها انواع مختلف رنگ و کاربرد آنها را می دانند ، اما انواع مختلفی از رنگ وجود دارد که در شرایط مختلف اعمال می شود. ما می فهمیم که افراد زیادی هستند که مایلند کمی بیشتر در مورد این انواع عمومی رنگ بدانند ، بنابراین ما فکر کردیم که می خواهیم جزئی از اطلاعات را نیز تقسیم کنیم.

 

رنگ ساختمانی

این راهنمای کوچک برای کسانی که به دنبال انجام برخی از کارهای DIY هستند و می خواهند بدانند از چه رنگی برای انواع برنامه ها استفاده کنند ، مناسب است. روش دیگر ، این یک راهنمای عالی برای کسانی است که می خواهند خدمات یک پیمانکار نقاشی را استخدام کنند ، و اطلاعات بیشتری در مورد انواع رنگ های استفاده شده می خواهند. بنابراین ، بیایید جلو برویم و چندین نوع رنگ و کاربرد آنها را بررسی کنیم.

مطالعه بیشتر: پرکاربردترین ترین رنگ های ساختمانی

primer

همانطور که از نامش پیداست ، از آغازگر برای تصفیه سطح قبل از استفاده از رنگ استفاده می شود. پرایمرها که اغلب توسط افرادی که به دنبال انجام برخی از کارهای DIY هستند کم استفاده می شوند ، باید متناسب با رنگ پایان باشند تا رنگ ماندگاری داشته باشد و از بالاترین کیفیت در پایان برخوردار باشد. یک پرایمر اغلب توسط سطحی که روی آن قرار می گیرد جذب می شود و حتماً رنگ های روغنی را با آسترهای روغنی ترکیب کنید.

First-Coat Paint
دقیقاً مانند پرایمر ، رنگ لایه اول نیز برای تصفیه سطحی که روی آن پوشش تزئینی / رنگ پایان خود قرار داده اید استفاده می شود. روکش اول اغلب با دادن رنگ و محافظت بیشتر ، تکمیل کننده رنگ یا پوشش مخصوص است. باز هم ، هنگامی که به عنوان اولین پوشش برای پوششهای روغنی عمل می کنید ، از کتهای روغنی استفاده می شود. اولین پوشش ها بیش از یک بار استفاده می شوند تا یک پوشش یکدست و کدر رنگ ایجاد کنند.

Finish Coats
پوشش نهایی ، یک پوشش پایان سطح تزئینی و رنگ مورد انتظار از پروژه رنگ را فراهم می کند. کتهای پایان نیز مهم هستند زیرا باید از ساختار در برابر عناصر خارجی و آسیب محافظت کنند. به همین دلیل ، مانتوهای پایان در برابر هوا مقاوم هستند. انواع مختلفی از کتهای پایان برای طیف وسیعی از نتایج متمایز وجود دارد:

Eggshell Finish:

پایان طراحی پوسته تخم مرغ مخصوصاً در مورد طراحی داخلی معاصر محبوبیت دارد. این یک پایان نیمه براق را فراهم می کند و سخت پوشیده است ، بنابراین می تواند قبل از تمیز شدن یک ضرب و شتم داشته باشد.
ساتن: پایان ساتن نیز بسیار محبوب است زیرا بهترین طیف رنگ پاستلی را ارائه می دهد. این رنگ بسیار سخت پوش نیست و بسیار گران است ، بنابراین در درجه اول برای سطوح داخلی استفاده می شود.
براق: پایان های براق مانند اتمام های ساتن است ، اما با یک براقیت اضافه شده. رنگ های براق که در مخلوط های پایه حلال در لاتکس موجود است ، در فرمول های خاص ارائه می شوند و این امر برای کاربردهای خارجی و داخلی مناسب است.
مات: مات همچنین فوق العاده مدرن و "مد" است و عمق رنگی زیادی را ارائه می دهد. با این حال ، تمیز کردن آن بسیار دشوار شناخته شده است ، بنابراین تقریباً به طور انحصاری در داخل خانه استفاده می شود.

رنگهای فلزی

اگر به دنبال کمی براقیت در رنگ خود هستید ، رنگ های فلزی هم رنگی برای شما فراهم می کند و هم کیفیت عالی. برخی ممکن است رنگ را براق و گران بدانند ، اما به دلیل کیفیت محافظتی آن نیز مشهور است.

سایر رنگهای تخصصی

انواع مختلف دیگری از رنگ با کاربردهای مختلف وجود دارد. این نوع مختلف رنگ ها از مواد افزودنی استفاده کرده اند و به آنها امکان استفاده در شرایط خاص را می دهد. یک مثال خوب ، رنگ هایی است که به طور خاص برای مصارف حمام و آشپزخانه ساخته می شوند و باعث می شوند در برابر آسیب آب و رشد قارچ ها کمی مقاومت کنند.

متناوباً ، رنگهای کف حلال دارای پوششهای سختی هستند که به راحتی تمیز می شوند و می توانند آسیب احتمالی را جذب کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده ، بسیاری از افراد در خانه ها و ساختمان های خود ماسه ، سنگ یا مواد سیمانی را انتخاب می کنند ، که همگی گزینه ای برای رنگ آمیزی و مقاومت در برابر هوا هستند. هر یک عنصر مشخصی از طراحی ، بافت و پایان را فراهم می کند که باید قبل از استفاده با دقت مورد توجه قرار گیرد.

به خاطر داشته باشید: رنگ های حلال در مقابل آب

دانستن تفاوت بین رنگهای حلال و پایه آب هنگام انجام یک پروژه رنگی بسیار مهم است. از آب ، حلال ها ، روغن یا رقیق کننده ها به عنوان اتصال دهنده رنگدانه هایی استفاده می شود که رنگ های مختلفی به رنگ می بخشد.

به طور سنتی ، رنگ های روغنی رنگ اصلی برای سطوحی هستند که بیشتر در معرض عناصر یا منابع آسیب قرار می گیرند ، با این حال ، بسیاری از پیشرفت های شیمیایی وجود دارد که به رنگ های پایه آب و آب اجازه می دهد کار را انجام دهند خوب. حتی رنگ های جدیدتری نیز در بازار وجود دارد که باعث می شود رنگ با دوام بیشتری استفاده شود و برای محیط زیست آسیب کمتری داشته باشد.

 

منبع:https://royalcoatafrica.co.za/different-types-paint-uses/

  • ziba zibaro

نظرات  (۱)

سلام / مطلب جالبی بود / موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی