عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

قیرگونی سقف کاری لازم بعد از شیب بندی سقف و کف ساختمان

ziba zibaro | يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از گزینه های سقف با دوام بیشتر برای سقف های مسطح، قیرگونی سقف است. قیر اصلاح شده نوعی محصول آسفالت مانند است که می تواند به طرق مختلف در دمای گرم و سرد روی سقف اعمال شود. سقف های قیری اصلاح شده دارای مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر سقف های غشایی هستند و اغلب به عنوان جایگزین مدرن سقف ساخته شده در نظر گرفته می شوند. این روند می تواند دیوار ها و ساختمان را از نفوذ آب باران و رطوبت نیز محافظت کند و حتما باید پس از شیب بندی سقف ساختمان روی آن را با ایزوگام یا قیرگونی پوشاند.

قیرگونی سقف خانه

قیرگونی سقف- مزایا

استفاده از قیرگونی سقف در ساختمان یا خانه چندین مزیت متفاوت دارد. برخلاف برخی از انواع جدید سقف، دارای سابقه طولانی و اثبات شده ای است که می توان روی آن حساب کرد. سقف های قیری یکی از انواع مواد بام مسطح با طول عمر بالا هستند که به راحتی 20 سال یا بیشتر دوام می آورند.

صرف نظر از نحوه استفاده از مواد (ورق های چسبنده، آسفالت با دستمال داغ یا چسب های سرد)، درزها معمولاً با هم ذوب می شوند که به جلوگیری از نشت کمک می کند. انواع دیگر سقف های غشایی دارای درزهایی هستند که با مواد دیگر باز می مانند یا پوشانده می شوند که با گذشت زمان ضعیف می شوند، بنابراین این واقعیت که قیرگونی سقف می تواند بدون درز باشد مزیت بزرگی است.

قیرگونی سقف نیز بسیار بادوام است. آنها دارای استحکام کششی بالایی هستند، بنابراین بعید است که انواع ترک هایی ایجاد شود که سایر سقف های مسطح و غشایی با آن شناخته شده اند. آنها همچنین در برابر باد، آتش و تگرگ درجه بندی می شوند، بنابراین بعید است در صورت طوفان آسیب ببینند. معمولاً ضمانت نامه تولید کننده بسیار طولانی وجود دارد که می تواند طول عمر سقف را تضمین کند.

 

قیرگونی سقف- معایب

مانند همه انواع سقف، قیرگونی سقف دارای معایبی است. اولین رنگ سیاه آنها است که می تواند گرما را به جای منعکس کردن، جذب کند. و در حالی که ممکن است خود ماده در اثر حرارت یا اشعه ماوراء بنفش آسیب نبیند، اگر از عایق مناسب با آن استفاده نشود، این جذب گرما می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد ساختمان زیر شود.

قیرگونی سقف نیز در 1، 2 یا 3 لایه موجود است. جنس 1 لایه مقاوم نیست و در صورت استفاده می تواند مشکلات خاصی مانند خرابی زودرس را به همراه داشته باشد، در حالی که نصب سقف های مصالح 2 و 3 لایه به طور قابل توجهی هزینه بیشتری دارد، که می تواند این را به یکی از گران ترین انواع سقف های مسطح تبدیل کند. محصولات اطراف گرانولها باید به عنوان بخشی از مراحل نصب گنجانده شوند تا از سقف در برابر نور خورشید محافظت شود. اگر آنها گنجانده نشده باشند، این می تواند دمای ساختمان را بیشتر کرده یا به سقف آسیب برساند. متأسفانه، همه انواع سقف های قیری شامل گرانول به عنوان بخشی از مراحل نصب نیستند.

سرانجام، اگر به احتمال زیاد سقف شما آب زیادی را در خود نگه می دارد یا پس از طوفان باران، گودال آب ایستاده جمع می کند، این می تواند زودرس پیر شده و به قیرگونی سقف آسیب برساند.

 

با دوام وقتی درست انجام شود

کلید موفقیت در اجرای قیرگونی سقف این است که از انجام صحیح آن اطمینان حاصل کنید. این بدان معنی است که از یک ماده 2 یا 3 لایه استفاده کنید و آن را در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش پوشش دهید. اگر قیرگونی سقف به درستی انجام شود، می تواند رقابت را بسیار بیشتر کند.

 

بهترین مواد سقف برای برداشت آب باران

اگر به برداشت آب باران فکر می کنید (همچنین به عنوان برداشت آب پشت بام نیز شناخته می شود!)، ممکن است در مورد بهترین مواد سقف برای جمع آوری آب باران فکر کنید. چه با شرایط موجود کار می کنید و چه سقف جدیدی را طراحی می کنید، ما مشاوره تخصصی برای شما داریم.

 

خبر خوب این است که اکثر مواد استفاده شده در ساخت سقف برای برداشت آب باران مانند پوکه معدنی، ماسه، بتون و قیرگونی و ایزوگام مناسب هستند. در حالی که سقف فلزی یا روکش پلاستیکی (به عنوان مثال سقف گلخانه) بالاترین راندمان جمع آوری را دارد، اکثر سطوح خوب هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی