عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

5 دلیلی که باعث خرابی لمینت دندان شما می شوند

ziba zibaro | دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد در مورد لمینت های دندان چینی جستجو می کنند، می پرسد که آیا افتادن آنها طبیعی است یا خیر. خلاصه نه، طبیعی نیست. پس چرا بسیاری از مردم در حال جستجوی آن در اینترنت هستند؟ برای شروع، همه لمینت ها یا درمان های چینی یکسان ساخته نمی شوند. تحصیلات و مهارت های دندانپزشک زیبایی به طور کامل نتایج لمینت چینی بیمار را منعکس می کند. هنگامی که به دندانپزشکی مراجعه می کنید که صلاحیت کافی ندارد، ممکن است از خود بپرسید که آیا افتادن لمینت ها طبیعی است یا خیر. کشف کنید که چه عواملی می تواند باعث ریزش لمینت ها شود و چه کارهایی می توانید برای جلوگیری از بروز آن انجام دهید.

دلایلی که لمینت های شما ممکن است بیفتند

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود لمینت‌های شما از بین بروند. در اینجا برخی از رایج ترین دلایل وجود دارد. جهت دریافت خدمات لمینت دندان روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://iranmehrdental.com/fa/خدمات/لمینت-دندان

خسارت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود لمینت‌های شما از بین بروند، آسیب دیدگی است. شما می توانید با فشردن یا ساییدن دندان ها به لمینت های خود آسیب وارد کنید. اگر به طور مداوم این نوع فشار را به صورت شبانه، روزانه یا هر دو روی لمینت های خود وارد کنید، ممکن است شل شده و بیفتند. لمینت‌های شما همچنین ممکن است در اثر خوردن منظم آب نبات سفت یا یخ (که نباید بجوید) یا آب نبات چسبناک از بین بروند. هر یک از این عوامل می تواند به دندان های شما آسیب برساند و باعث لق شدن لمینت های شما شود.

ترومای فیزیکی

دلیل دیگری که باعث می‌شود لمینت‌های شما ریزش کنند، ضربه فیزیکی به صورت شماست. اگر به اندازه کافی به صورتتان ضربه وارد شود، می‌تواند باعث افتادن دندان‌هایتان شود و لمینت‌ها تفاوتی با هم ندارند. برای جلوگیری از افتادن لمینت های خود در اثر ضربه های فیزیکی، باید در هر نوع ورزش تماسی از محافظ دهان استفاده کنید.

پوسیدگی دندان

اگر روی دندان خود پوسیدگی داشته باشید، می تواند به دندان شما آسیب برساند و باعث ریزش لمینت شود. پوسیدگی دندان می تواند باعث شود که پیوند شیمیایی که لمینت را در جای خود نگه می دارد شل شود که می تواند باعث افتادن لمینت دندان شما شود. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، پس از گرفتن لمینتهای چینی، مراقبت عالی از سلامت دهان و دندان ضروری است.

چسب ضعیف

اگر دندان‌های شما به درستی آماده نشده باشند، یا تکنیک باندینگ درست نبود، لمینت‌های شما به خوبی به دندان‌های شما چسبانده نمی‌شوند. در نهایت، اتصال ضعیف منجر به افتادن لمینت‌های شل می‌شود. این کاملاً وظیفه دندانپزشک شما است تا اطمینان حاصل کند که لمینت های شما به درستی چسبانده شده اند.

لمینت های قدیمی

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود لمینت های شما از بین بروند این است که قدیمی هستند و باید تعویض شوند. بیشتر لمینتها می توانند بین 15 تا 25 سال دوام داشته باشند، این بستگی به جنس، عادات و موارد دیگر دارد. با گذشت زمان، این امکان وجود دارد که باند ضعیف شود و به آرامی لمینت ها از دندان جدا شوند. سن همچنین می تواند منجر به عقب نشینی استخوان و خط فک شود که باعث می شود لمینت ها به درستی جا نشوند.

اگر لمینت شما افتاد چه کاری باید انجام دهید؟

اگر لمینت‌های شما می‌افتند، اولین غریزه شما ممکن است این باشد که آنها را دوباره چسب بزنید. اما این دقیقاً همان کاری است که شما نباید انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک قرار ملاقات با دندانپزشک زیبایی تعیین کنید. در قرار ملاقات حتما لمینت خود را همراه داشته باشید. در طول مشاوره شما با یک دندانپزشک زیبایی در ایروین، آنها سعی خواهند کرد علت افتادن لمینت شما را در وهله اول مشخص کنند. اگر باندینگ ضعیف بود، ممکن است بتوانند بقیه باند را جدا کرده و لمینت را دوباره روی دندان بمالند.

اگر پوسیدگی دندان دارید ابتدا دندان نیاز به درمان دارد. اگر پوسیدگی دندان در کل دندان وجود داشته باشد، ممکن است برای بازگرداندن سلامت دندان به لمینت دندان نیاز داشته باشید.

اگر علت فشردن و ساییدن دندان باشد، ممکن است لازم باشد لمینتهای خود را تعویض کنید و در شب از محافظ نایت استفاده کنید یا برای TMJ درمان کنید.

دندانپزشک زیبایی شما همچنین توصیه می کند که آیا به لمینت های جدید نیاز دارید یا خیر. اگر قدیمی هستند، به درستی جا نمی‌شوند یا بیش از حد تعمیر آسیب دیده‌اند، باید روی لمینت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید. خبر خوب این است که دریافت لمینتهای چینی از یک دندانپزشک مجرب، شما را از هر گونه مشکلی در این راه نجات می دهد. پس از گرفتن لمینتهای جدید، مهم است که هر شش ماه یک بار برای معاینه و تمیز کردن دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این کار از ریزش لمینت‌های شما جلوگیری می‌کند زیرا ما می‌توانیم مشکلات را قبل از ایجاد مشکل برطرف کنیم.

 

  • ziba zibaro

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی