عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

۱۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

شیب بندی سقف و کف ساختمان ها، بهترین روش شیب بندی

ziba zibaro | سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

پوکه معدنی از بهترین موارد در استفاده به عنوان شیب بندی کف و سقف مناز و ساختمان ها می باشد. اما به دلیل تنوع در انواع پوکه معدنی در اندازه های مختلف شاید نتوانید بهترین مورد را برای شیب بندی انتخاب نمایید. معیار انتخاب بهترین پوکه شیب بندی به فعالیت شما در شیب بندی سقف، شیب بندی کف و شیب بندی مابین طبقات و همچنین عمق مد نظر برای شیب بندی می باشد. به همین جهت این مقاله را آماده کرده ایم تا شما را با پوکه مناسب برای شیب بندی آشنا کرده و روش های خرید مطمعن را نیز در اختیارتان قرار دهیم. 

کدام نوع از پوکه معدنی مناسب شیب بندی می باشد؟ و با چه معیار هایی باید پوکه مناسب را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب بهترین پوکه معدنی برای شیب بندی در ابتدا مشخص کنید که پوکه را برای کدام قسمت ساختمان می خواهید:

  • شیب بندی کف و یا سقف است، به صورتی که بین طبقات قرار می گیرد؟
  • یا  شیب بندی کف طبقه اول یا سقف طبقه آخر است؟
  • عمق شیب بندی نیز در برخی مواقع در تصمیم گیری شما برای انتخاب گزینه مناسب پوکه موثر است.


انتخاب بهترین پوکه معدنی برای شیب بندی و کف سازی

 

انتخاب بهترین پوکه معدنی برای شیب بندی


شیب بندی پشت بام (سقف آخری طبقه)

اگر می خواهید پشت بام خود را شیب بندی کنید؛ بهترین انتخاب شما از انواع پوکه معدنی، پوکه بادامی می باشد. چرا؟ سقف منازل به دلیل عبور و مرور کمتر، قیر گونی و ایزوگام و همچنین لزوم سبک سازی بیشتر جهت کاهش فشار به طبقات پایینی؛ بهتر اس از پوکه بادامی که اندازه درشت تری نسبت به دیگر انواع پوکه معدنی دارد استفاده شود. 

مزایای پوکه بادامی برای شیب بندی سقف در ساختمان سازی:

به اندازه ی بزرگ تر 20 تا 35 سانتی متری، تراکم کمتر در شیب بندی ایجاد کرده و سقف سبک تر خواهد بود.
فشار به ستون ها و دیوار های زیرین کمتر و امنیت منزل در بلاهای طبیعی مانند زلزله بیشتر می شود.
حجم بالا و جرم پایین پوکه بادامی که باعث کمتر هدر رفتن انرژی منزل از سقف و ذخیره بیشتر سرما و گرما داخل منزل می شود.
عایق بودن پوکه بادامی از صوت که از ویژگی های اصلی پوکه معدنی می باشد، از دیگر مزایای آن در انتخاب برای شیب بندی سقف می باشد.


شیب بندی بین طبقات (سقف طبقه زیرین و کف طبقه ی بالای آن)

لایه ی جدا کننده دو طبقه از ساختمان؛ باید مستحکم تر از سقف و تراکم شیب بندی بیشتری نیز داشته باشد. پوکه هایی با اندازه کوچک تر از پوکه بادامی مانند پوکه نخودی (10 تا 25 میلیمتر) می تواند بهترین انتخاب شما جهت خرید پوکه معدنی برای شیب بندی بین طبقات باشد. 

مزایای پوکه نخودی در شیب بندی بین طبقات:

  • تراکم بیشتر باعث استحکام بیشتر کف سازی بین طبقات شده و در نتیجه با راه رفتن و حتی بازی کردن بچه در منزل؛ طبقه پایینی از سروصدای شما دیوانه نخواهد شد.
  • دانه های ریز تر پوکه نخودی؛ هنگام پر کردن کیف بین طبقات، تمام چاله چوله های کف، گوشه ها و جنب لوله ها را با آسیب کمتر و کیفیت بیشتر پر می کند.
  • پوکه نخودی عایق مناسب برای جلوگیری از انتقال صدا، گرما و انرژی طبقات می باشد.


شیب بندی کف طبقه اول

در شیب بندی کف طبقه اول بهتر است از پوکه های درشت دانه تر استفاده نمایید. البته در شیب بندی کف ساختمان می توان از انواع پوکه استفاده کرد، اما پیشنهاد می کنیم از پوکه عدسی، پوکه فندقی و یا بادامی استفاده نمایید. به هر حال در انتخاب پوکه برای کف ساختمان بهتر است ادامه مقاله را بخوانید و طبق عمق انتخابی شما جهت کف سازی و شیب بندی آن؛ پوکهمناسب آن را انتخاب نمایید. از پوکه های شیب بندی عموما تحت عنوان پوکه ساختمانی نیز یاد می شود.


انتخاب بهترین پوکه معدنی برای شیب بندی؛ با توجه به عمق کف سازی

 

بهترین پوکه معدنی برای شیب بندی؛ با توجه به عمق کف سازی


باید بدانید هر چه عمق شیب بندی کمتر باشد؛ باید از پوکه معدنی های ریز دانه استفاده شود؛ به عنوان مثال برای کف سازی در عمق 1 تا 6 ثانتی متر از پوکه عدسی و ماسه ای استفاده نمایید. در ادامه در یک جدول ساده انتخاب پوکه شیب بندی را طبق اندازه و عمق کف سازی لیست می کنیم.
 

عمق شیب بندی یا کف سازی(سانتی متر)
 
بهترین پوکه شیب بندی   
 
0-5 پوکه ماسه ای-پوکه عدسی     
5-10 پوکه نخودی-پوکه بادامی     
10-15 پوکه بادامی
بیشتر از 15 پوکه بادامی +5 ثانتیمتر ضایعات


البته کاربرد های پوکه فقط به ساختمان سازی و سبک سازی بتن ختم نمی شود، بلکه از پوکه معدنی در کشاورزی، جاده سازی، تونل سازی و نما سازی پارک ها و آکواریوم ها نیز استفاده می شود.

برگرفته از سایت معدنی منتشلو : https://pke-buy.com/

 

بیشتر بخوانید:

قیرگونی سقف منازل

  • ziba zibaro

روشویی سرامیکی، انتخابی با دوام و مقرون به صرفه

ziba zibaro | دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر

روشویی سرامیکی، انتخابی است که هرگز از مد نیفتاده و برعکس، ثابت شده است که می تواند کاملاً با سرویس های بهداشتی که به شیوه دکوراسیون مدرن هستند نیز سازگار باشد! روشویی یکی از اولین لوازمی است که هنگام ورود به دستشویی به چشم می خورد. حتی اگر جنبه زیبایی را هم کنار بگذاریم، باید به این نکته توجه داشته باشید که جنس و کیفیت روشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. روشویی انواع مختلفی دارد اما ما در این مقاله قصد داریم درباره روشویی سرامیکی صحبت کنیم.

چرا روشویی سرامیکی را انتخاب کنیم؟

روشویی سرامیکی پایه دار رایج ترین نوع روشویی میباشد چون به راحتی با هر وسیله بهداشتی دیگر ترکیب می شود. اگر بخواهیم که دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را ارتقا دهیم، معمولا به ذهنمان میرسد که آینه روشویی را تغییر دهیم اما روش های دیگری نیز برای بهبود دکور داخلی سرویس بهداشتی وجود دارد. جذابیت، زمانی معنا پیدا میکند که همه وسایل با یکدیگر ست باشند و ترکیب زیبایی را به وجود بیاورند. 

روشویی سرامیکی از راحت ترین مواردی است که می توانید استفاده کنید. یکی از نقاط قوت آن به حداقل رساندن پاشیدن آب روی کاسه روشویی است. بعلاوه، با ساختار پایه ای که دارد، می تواند دوام و عمر طولانی مدت را تضمین کند.

 

روشویی

 

مزایای روشویی سرامیکی

قبل از اینکه به طور مفصل درباره روشویی سرامیکی صحبت کنیم، باید به طور خاص مزایای این ماده را بررسی کنیم. اول از همه، سرامیک بسیار مقاوم است، به سختی در معرض سایش قرار می گیرد و در برابر هرگونه ضربه ای واکنش خوبی نشان می دهد، در واقع خراب شدن آن کمتر از تمام مواد دیگر کمتر اتفاق می افتد.

انتخاب روشویی سرامیکی قابلیت انعطاف پذیری بالا را تضمین می کند، زیرا به راحتی با سایر وسایل بهداشتی ترکیب می شود. به همین دلیل ، به طور کلی در بین مواردی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک با تمام دکوراسیون ها سازگار است و به لطف سادگی آن، هم برای دکوراسیون مدرن هم مینیمال و هم برای دکوراسیونی کلاسیک و باروک بسیار مناسب خواهد بود.

اگر می خواهید طرحی را روی سینک دستشویی خود پیاده سازی کنید، روی آینه ای که از آهن فرفورژه ساخته شده تمرکز کنید. در واقع ، این جزئیات محرمانه اما گرانبها دکوراسیون را ارتقا می بخشد. نکته دیگر که به نفع شماست قیمت سرامیک است. روشویی سرامیکی نسبت به روشویی کابینتی و سنگی قیمت مناسب تری دارد. 

در واقع، این ماده هزینه کمتری نسبت به فولاد یا سنگ دارد و می تواند در عین حفظ طراحی زیبا و با کلاس بودن، برای کسانی که می خواهند کمی کمتر هزینه کنند، گزینه مناسبی باشد. 

یکی از نقاط قوت آن نیز به حداقل رساندن پاشش آب روی کف است. در واقع، این یک سینک ظرفشویی بسیار راحت برای استفاده و تمیز کردن است.

مدل های روشویی سرامیکی

  • روشویی سرامیکی پایه دار

یکی از متداول ترین انواع روشویی های سرامیکی بدون شک مدل پایه دار یا ستونی است. این یک سینک دستشویی با یک کاسه روشویی بزرگ و عمیق همراه است و توسط یک پایه سرامیکی ثابت شده بر روی زمین پشتیبانی می شود. این مدل روشویی را می توان در انواع شکل ها ی گرد، بیضی و مربع خریداری کرد.

 

روشویی سرامیکی پایه دار

مزایای روشویی پایه دار

هزینه این محصول بسیار کمتر از سینک دستشویی های مدرن است، به همین خاطر بسیاری از افراد از این مدل برای حمام ثانویه خود و همچنین ویلاها و مکان هایی که برای تعطیلات میروند استفاده کنند.

به طور کلی روشویی سرامیکی پایه دار به همراه سایر وسایل جانبی سرویس  بهداشتی به فروش می رسد. اندازه بزرگ این روشویی، استفاده از آن هنگام انجام کارهای بهداشتی روزانه را بسیار راحت می کند. علاوه بر این، همچنین قادر به جمع آوری شیرهای آب قدرتمند، بدون ایجاد پاشش بر روی زمین است. همچنین ساختار پلیه سرامیکی آن پایدار و مقاوم است و عملکرد دوام بالا را حتی سالها پس از خرید تضمین می کند.

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم، اگر به دنبال روشویی هستید که دوام و کیفیت بالا داشته باشد، روشویی سرامیکی پایه دار انتخاب بسیار مناسبی است اما اگر به دنبال طراحی و زیبایی هستید، هنوز انتخاب های دیگری پیش روی شماست.

روشویی سرامیکی دیواری

این مدل از روشویی، تقریبا جدید و مدرن است و همان طور که از نام آن مشخص میباشد، هیچ پایه یا ستونی ندارد که آن را پشتیبانی کند، اما دیوار آن را محکم نگه میدارد. علاوه بر نسخه سرامیکی روشویی دیواری، می توان آن را در جنس های مدرن تر و بهتر مانند: گچبری، سنگ مرمر، چوب، شیشه و موارد دیگر خریداری کرد. شکل روشویی سرامیکی می تواند بیضی، مستطیل، گرد یا استوانه ای باشد.

روشویی سرامیکی به لطف طراحی ذاتی و ظریف خود، دکوراسیون حمام را مدرن و منحصر به فرد می کند. این یک محصول جمع و جور و در ابعاد کوچک است که حتی در حمام های کوچک نیز به راحتی قابل نصب است.

 

روشویی سرامیکی دیواری

 

مزایای روشویی دیواری سرامیکی

  • زیبایی منحصر به فرد و جذابیت دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

  • تنوع در مواد سازنده و سازگار با تمام دکوراسیون ها

  • به دلیل نداشتن پایه، یک محصول مقرون به صرفه و نسبتا ارزان میباشد

در کل روشویی دیواری سرامیکی یک انتخاب جمع و جور برای کسانی است که به دکوراسیون مدرن علاقه دارند و میخواهند با هزینه ای متوسط یک تغییر اساسی در سرویس بهداشتی و حمام خود ایجاد کنند. 

سخن پایانی

طراحی داخلی منزل شما نشان دهنده شخصیت، طرز فکر و روحیه شماست. همان طور که به پذیرایی، اتاق خواب ها و آشپزخانه خود اهمیت میدهید، باید به حمام و سرویس بهداشتی خود نیز ارزش قائل شوید. خرید روشویی مناسب، مهم ترین قدم برای بهبود طراحی سرویس بهداشتی است. شما می توانید انواع مدل های روشویی سرامیکی، سنگی و کابینتی را با قیمت مناسب و با کیفیت بسیار خوب از سایت سبک مدرن خریداری کنید. 


 

  • ziba zibaro

تعمیر گاوصندوق

ziba zibaro | چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

در حالت معمول اکثر گاوصندوق های با کیفیت که ضمانت ساخت داشته باشند، برای سال ها بدون اینکه نیاز به تعمیر داشته باشند کار می کنند. اما ممکن است در طول عمر گاوصندوق شرایطی پیش آمد کند که کارایی درست گاوصندوق را تحت تاثیر قرار دهد.برای مثال حین سرقت، قفل گاوصندوق یا درب آن دچار آسیب شده باشد. یا کلید گاوصندوق شکسته باشد. برای حل مشکلاتی از این دست، تعمیر گاوصندوق توسط یک فرد ماهر ضرورت دارد.

 

انواع مدل گاوصندوق در صورت خرابی نیاز به تعمیر اختصاصی بر حسب نوع مدل خود را پیدا می کنند. برای مثال در انواع قفل گاوصندوق خواندید که قفل دیجیتال متفاوت از قفل مکانیکی است. بنابراین تعمیر آن نیز اختصاصی تر بوده و نیازمند مهارت تخصصی در رابطه با مدلی است که نیاز به تعمیر دارد. اما به صورت کلی رایج ترین تعمیراتی که برای انواع گاوصندوق ضرورت پیدا می کند را می توان موارد زیر را بیان کرد :

 

  •  تعمیر و بازکردن درب گاوصندوق
  •  تعمیر، تعویض و بازکردن قفل گاوصندوق

 

آیا نیاز به تعمیر گاوصندوق دارید؟

 

متخصصان حوزه گاوصندوق همواره توصیه می کنند به جای تعمیر قفل گاوصندوق آن را تعویض کنید. برحسب نوع قفل گاوصندوق تعمیر، تخریب و تعویض قفل گاوصندوق نیز متفاوت است. این خدمات متفاوت از خدماتی از قبیل فراموشی رمز گاوصندوق است. تخصص و مهارت بیشتری نیاز دارد.

 

 

تعمیر و تعویض قفل مکانیکی گاوصندوق

 

قفل مکانیکی که سنتی ترین حالت ایمنی برای گاوصندوق است، حالتی برای تغییر رمز ندارد. بنابراین در اکثر موارد تعمیرکاران گاوصندوق باید قفل قدیمی را تخریب کرده و آن را با قفل جدید جایگزین کنند. این فرآیند تخریب خود نیاز به تخصص و مهارت دارد چرا که اگر فرد تعمیرکار مهارت این کار را نداشته باشد آسیب جدی به درب گاوصندوق وارد شده و نه تنها گاوصندوق شما تعمیر نمی شود، بلکه باید یک گاوصندوق جدید خریداری کنید.

 

تعمیر و تخریب قفل گاوصندوق و باز کردن درب آن معمولا به سه صورت زیر انجام می شود

 

 

تخریب حاشیه درب گاوصندوق

 

اگر اجزای تشکیل دهنده گاوصندوق را بشناسید،می دانید که درب گاوصندوق اهمیت بسیاری دارد. و اگر نیاز به تعمیر داشته باشد باید آن را به یک نتخصص واگذار کنید.در این حالت با استفاده از پوتک و یا وسیله ای دیگر ضربات محکمی به محل اتصال درب گاوصندوق و زبانه ها وارد می شود تا فاصله ای بین لولای نگهدارنده درب و بدنه گاوصندوق ایجاد شده و در نهایت درب گاوصندوق جدا شود.

 

باز کردن درب گاوصندوق با استفاده از کلید چند محور

 

 

کلید چند محور به گونه ای است که می تواند خود را با هر نوع قفلی سازگار کرده و حالت آن را به خود بگیرد.به این ترتیب قفل گاو صندوق باز می شود.

 

باز کردن درب گاوصندوق با استفاده از دریل

 

این دریل که وسیله ای بسیار تخصصی است، با وارد شدن به قفل برای تخریب، زبانه گاوصندوق را از بدنه آن جدا کرده و در نهایت باعث باز شدن درب گاوصندوق می شود.

 

تعمیر و باز کردن قفل دیجیتال

 

هر گونه مشکلی که برای قفل هوشمند و دیجیتال گاوصندوق پیش می آید توسط متخصصین می تواند بر طرف گردد. بنابراین می توان گفت تعمیر بازسازی قفل گاوصندوق دیجیتال و هوشمند دردسر های قفل مکانیکی مانند تخریب و تعویض را ندارد

 

هزینه تعمیر گاوصندوق

 

هزینه تعمیر، تعویض و حتی تخریب گاوصندوق نرخ مصوبی نداشته و بر اساس مدل گاوصندوق و مدل خرابی آن، هزینه متفاوتی برای تعمیر آن باید پرداخت کنید. اما با این حال باید توجه داشته باشید که فروشگاه های معتبر گاوصندوق هزینه ای که بابت تعمیر و حتی نصب گاوصندوق دریافت می کنند، معمولا منصفانه بوده و این موضوع باعث اعتبار آنها می باشد. بنابراین به خدماتی که فروشگاه گاوصندوق ارائه می دهد توجه کنید و انتظار خدمات بهینه از آن ها داشته باشید.

 

اهمیت فروشگاه گاوصندوق در ارائه خدمات تعمیر آن

 

همانطور به صورت خلاصه به آن اشاره شد تعمیر گاوصندوق یک کار تخصصی است که بستگی به نوع خرابی و مدل گاوصندوق شما، میتواند ساده یا پیچیده باشد. اما در هر صورت نیاز به یک فرد ماهر دارد. فروشگاه گاوصندوق سعدین بهترین متخصصان و تعمیرکاران خود را برای عیب یابی، تعمیر یا تعویض گاوصندوق آموزش داده و آن ها در اختیار شما هستند تا علاوه بر نصب گاوصندوق و حمل آن، تعمیرات گاوصندوق شما را نیز به صورت تخصصی انجام دهند.

 

فروشگاه گاوصندوق سعدین

فروشگاه گاوصندوق سعدین علاوه بر ارائه انواع گاوصندوق خانگی، اداری، هتلی و دکوراتیو بهترین خدمات و پشتیبانی از جمله تعمیر گاوصندوق را بهترین متخصصان به شما ارائه می دهد. مهارت های گسترده متخصصان سعدین به آنها امکان می دهد هر نوع گاوصندوق را تعمیر کرده و قابل استفاده کنند.

 

منبع :https://sadinsafe.com/

 

 

  • ziba zibaro

آموزش کار با دریل

ziba zibaro | چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر

اگر برای اولین بار قصد دارید با استفاده از دریل برقی یا شارژی، سوراخی در یک سطح استفاده کنید و نحوه کار با آن را نمی دانید، در این مقاله از مجله اینترنتی سوپر ابزار پارس با ما همراه باشید تا بتوانید بدون نگرانی آموزش کار با دریل رابیاموزید.

 

اگر به دنبال نحوه کار با دریل هستید حتما دریل خانگی یا صنعتی مناسب خود را خریداری کرده اید.

 

در مقاله شناخت اجزاء دریل مهم ترین قسمت های دریل یعنی، موتور، سه نظام و مته را به شما معرفی کردیم. شما هنگام کار با دریل با برخی از این اجزاء از جمله سه نظام و مته ارتباط مستقیم دارید و با برخی دیگر مانند موتور به صورت غیر مستقیم در ارتباط هستید.

 

 

 

مراحل کار با دریل

مرحله اول : آمادگی قبل از شروع کار

 

قبل از اینکه دریل را در دست بگیرید و کار با دریل را شروع کنید، لازم است احتیاط های لازم برای شروع کار با دریل را در نظر بگیرید.

 

پوشیدن لباس کار مناسب نه تنها برای کار با دریل، بلکه برای هر کاری که با ابزارهای برقی انجام می دهید لازم و ضروری است. اگر لباس کار ندارید، برای احتیاط لباس های گشاد نپوشید.

 

استفاده از عینک و محافظ گوش برای پیشگیری از آسیب به چشم و گوش توصیه می شود. مخصوصا اگر هر روز باید با دریل کار کنید، لباس کار، عینک و محافظ گوش را حتما تهیه کنید.

 

اگر از طلا و انواع رساناهای دیگر به طور معمول استفاده می کنید، بهتر است برای کار با دریل و سایر ابزارهای برقی از آن ها استفاده نکنید.

 

مته مناسب دریل

مرحله دوم : انتخاب مته مناسب

 

همانطور که میدانید انواع مته با کارایی متفاوتی وجود دارد که شما متناسب با سطحی که قرار است حفره ای در آن ایجاد کنید باید بهترین نوع مته را انتخاب کنید.

در انتخاب مته، جنس سطح و طول سوراخی که قرار است ایجاد شود اهمیت دارد.

 

 

آچار سه نظام

مرحله سوم : قرار دادن مته داخل سه نظام

 

برای قرار دادن مته باید سه نظام را در خلاف جهت ساعت بچرخانید تا دندانه های آن باز شود. حال باید مته را داخل سه نظام قرار داده و سه نظام را بچرخانید تا مته درون آن محکم قرار گیرد. برای محکم کردن سه نظام دستی، از آچار مخصوص آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که مته و سه نظام کاملا محکم شده اند. سه نظام های خودکار این کار را بدون آچار انجام می دهند.

بعد از قرار دادن مته، حتما آچار را از سه نظام جدا کنید.

 

ثابت کردن سطح کار با دریل

مرحله چهارم : آماده کردن سطح کار

 

اطمینان از ثابت بودن سطحی که با دریل کار میکنید مهمترین ضرورت است. اگر بر روی دیوار کار می کنید نگرانی از بایت ثابت بودن سطح ندارید، اما اگر بر روی تکه ای چوب کار می کنید لازم است آن را با گیره ثابت نگه دارید و به این ترتیب با دو دست می توانید از دریل استفاده کرده و کنترل بیشتری بر روی دریل داشته باشید.

 

باید اطمینان کنید که سطح شما برای فرو رفتن مته در آن مشکلی ندارد. مثلا از بابت دیوار اطمینان حاصل کنید که محل دریل کاری سیم کشی برق نداشته باشد و اینکه با ضربه زدن به دیوار اطمینان پیدا کنید که پشت دیوار ستون فلزی نباشد.

 

پس از این اطمینان لازم است در سطح فرورفتگی ایجاد کنید.برای مثال اگر سطح شما چوبی است، نقطه ای که قرار است با مته سوراخ شود را علامت زده و با میخ ضربه ای به آن وارد کنید.

استفاده از یک نوار چسب در محل سوراخ می تواند از لب پر شدن سطح جلوگیری کند.

 

 

مرحله پنجم : روشن کردن دریل و ایجاد سوراخ

 

برای جابه جایی دریل از سیم آن استفاده نکنید.

قبل از اتصال به برق از خاموش بودن دریل مطمئن شوید و دست خود را از روی کلید آن بردارید.

دریل را عمود بر سطح بگیرید

 

دریل را به صورتی در دستان خود قرار دهید که کاملا عمود بر سطح مورد نظرتان باشد.

برای ایجاد سوراخ به اندازه کافی فشار وارد کنید. اگر فشار شما کم باشد دریل در دستان شما شرع به لغزیدن می کند. همچنین اگر فشار زیادی به دستگاه وارد کنید، باعث خرابی دستگاه و افت دور موتور آن می شوید و همچنین چرخش مته را دچار اشکال می کند

 

در ابتدا سرعت دریل کم کنید و سپس در صورت نیاز سرعت آن را افزایش دهید. اما بطور کلی برای ایجاد سوراخ در سطوح چوبی سرعت زیاد و برای سطوح فلزی سرعت کم مناسب است.

 

داغ شدن مته

هنگام کار با دریل مته بسیار داغ می شود و احتمال شکستن آن زیاد می شود. به همین دلیل اگر برای طولانی مدت با دریل کار می کنید، باید مته آن را در آب خنکی قرار داده تا خنک شده و از شکستن آن جلوگیری شود.

 

اگر هنگام کار با دریل متوجه شدید در سوراخ پیشروی ندارد، با اعمال فشار سعی در جلو راندن مته نداشته باشید و اینکار فشار بسیاری به دریل وارد می کند. مته را از سوراخ خارج کنید تا براده های برش خورده از سوراخ خارج شود و پس از آن دوباره به دریل کاری ادامه دهید.

 

در هنگام دریل کاری برای اینکه سوراخ را بزرگ تر نمایید هیچگاه دریل را به راست و چپ و یا حالت دورانی حرکت ندهید تا سه نظام و گیربکس دریل در امان بماند.

اگر دیوار را دریل کاری می کنید، تمام طول مته را داخل سوراخ دیوار نکنید تا سه نظام با دیوار برخورد نداشته و باعث آسیب به سه نظام نشود.

 

منبع :https://superabzarpars.com/

  • ziba zibaro

چگونه کرکره و پرده پذیرایی را با یکدیگر ست کنیم؟

ziba zibaro | يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

بسیاری از افراد هنگام خرید پرده برای اتاق نشیمن، فقط به مدل های پرده پذیرایی جدید و مدل پرده کرکره ای جدید توجه میکنند، اما اینکه آیا این دو پرده با یکدیگر ست می شوند یا نه مسئله مهمی است. ست هنگام تطبیق پرده پذیرایی و کرکره با یکدیگر، مهم است که ابتدا پرده های خود را انتخاب کنید. پرده ها از نظر طراحی، الگو و پارچه انعطاف پذیری بیشتری دارند، بنابراین مطابقت آنها با کرکره ای که برای فضا انتخاب کرده اید راحت تر است. برخی از کرکره های محبوب شامل کرکره غلتکی و پنجره ونیزی هستند زیرا آنها یک نوع رنگ اساسی و پایه برای جلوه و شکوه دارند. مهم است که رنگی را انتخاب کنید که با آن هارمونی زیبایی در خانه خود ببینید. به عنوان مثال، پرده های آبی کمرنگ با پرده هایی که رنگ سرد دارند بهتر کار می کنند. آیا می خواهید در مورد تطبیق رنگ پرده پذیرایی با پرده های کرکره ای بیشتر بدانید؟ این مقاله را تا آخر مطالعه کنید، تا با نحوه ست کردن رنگ پرده پذیرایی با کاناپه یا پرده کرکره ای را آشنا شوید.

 

پرده پذیرایی

نحوه ست کردن پرده پذیرایی را با کرکره

  • از پرده های چاپی خودداری کنید

افزودن پرده های طرح دار می تواند راهی عالی برای افزودن ذوق هنری به اتاق باشد، با این حال یکی از قوانین اصلی مرتبط سازی پرده پذیرایی با کرکره جلوگیری از تطبیق چاپ به چاپ است. اگر هر دو این پرده ها چاپی  و طرح دار باشند، می تواند فضای اتاق را تحت فشار قرار دهد و فضا را کوچکتر و به طور بالقوه تنگ نشان دهد، بنابراین بهتر است که پرده و کرکره پذیرایی خود را با یک رنگ ثابت و یک الگو ترکیب کنید.

  • اندازه پرده هر چه بزرگتر، بهتر

یکی از مزایای اصلی جفت شدن پرده پذیرایی با کرکره، تغییر در اندازه پنجره ها است. به عنوان مثال، هنگام نصب پرده های رومن، باید این پرده ها را چند سانتی متر زیر سقف نصب کنید تا ارتفاع را تغییر داده و میله پرده را در همان سطح پرده رومن قرار دهید اما آن را 30 تا 60 سانتی متر از پنجره بیشتر بگیرید. نتیجه نهایی یک پنجره با اندازه استاندارد است که اکنون بسیار بلندتر از آنچه که هست به نظر می رسد. این عالی است اگر به دنبال ایجاد فضای بزرگتر در اتاق کوچکتر هستید.

  • ست کردن پرده پذیرایی با سایر اکسسوری ها

وقتی نوبت به ست شدن پرده پذیرایی و کرکره  می رسد، نباید از تزئیناتی مانند والان پرده، پشت بند یا روکش مبل ها نگران باشید. با این حال، همانند قانون چاپ، زیاده روی نکنید. همچنین لازم به ذکر است که لوازم جانبی اتاق نشیمن با احساس کلی پرده و کرکره شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، پرده هایی با منگوله های مهره دار با پرده های چوبی خیلی خوب ست می شوند و ظاهر طبیعی را نشان می دهند.

  • در ست کردن پرده پذیرایی و کرکره زیاده روی نکنید

اگرچه مهم است که پرده پذیرایی با هم تناسب داشته باشند، اما چیزی به عنوان همسان بودن وجود دارد. اگر قصد دارید وسایل پنجره را در سراسر خانه به روز کنید یا تغییر دهید، یک الگوی و رنگ یکسان برای هر اتاق ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما این امر باعث می شود سبک هر اتاق از هم گسیخته شود، بنابراین هنگام ست کردن پرده و کرکره پذیرایی با یکدیگر، مطمئن شوید که با گزینه های مختلف طراحی دکوراسیون بازی می کنید. جلوگیری از پرده ها و کرکره های یکسان در سراسر خانه به شما این امکان را می دهد تا با نور طبیعی در هر اتاق بازی کنید و فضای مختلفی ایجاد کنید.

 

ست کردن پرده پذیرایی با کرکره پذیرایی

  • یک فضای دنج ایجاد کنید

 

پرده و کرکره از ویژگی های بارز اتاق نشیمن و اتاق خواب  و بنابراین یک بخش اساسی در ایجاد جو میباشند. سبک و پارچه ای که انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی در خلق و خوی ایجاد شده خواهد داشت. اگر به دنبال یک حال و هوای گرم و دنج هستید، پرده ها را روی کرکره ها بیندازید، مثلا کرکره های سبک رومن با پارچه کتان یا یک پارچه ی محکم، آستر پرده یک پایه مناسب ایجاد میکند و متناوباً  شما می توانید پرده های شفاف و بدون تزئینات سنگین مانند تور و حریر را با کرکره های چوبی جفت کنید تا ظاهری آرام تر داشته باشید.

سخن آخر

اگر ست کردن پرده پذیرایی با کرکره ها به درستی انجام شود، میتواند تاثیر خارق العاده برای روح بخشیدن به دکوراسیون داخلی شما داشته باشد . سایت سبک مدرن می تواند به شما در رسیدن به دکوراسیون رویایی خود کمک کند. کافیست به سایت سبک مدرن مراجعه کرده و از بین بورس پرده های پذیرایی، بهترین و مناسب ترین پرده را انتخاب کنید. جهت مشاوره درباره انتخاب جدیدترین مدل پرده و قیمت آنها می توانید با شماره 02122537199 یا 09122957078 تماس بگیرید.

  • ziba zibaro

شارژ باتری تلفن همراه چقدر طول می کشد؟

ziba zibaro | شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶ ب.ظ | ۱ نظر

به نظر می رسد هر کجا که بروید ، همه تلفن همراه در دست دارند. این فقط برای برقراری تماس تلفنی نیست ، بلکه به عنوان راهی برای ارسال سریع پیام به کسی ، انجام بازی ها و حتی تکمیل بانکداری آنلاین نیز عمل می کند.

با توجه به محبوبیت زیاد استفاده از تلفن همراه و اهمیت آن در انجام بسیاری از فعالیتهای روزمره ، هنگام تلف شدن تلفن می تواند دردناک باشد. همیشه به نظر می رسد که باتری در بدترین لحظات ممکن هم می میرد.
این باعث شد ما این سال را بپرسیم که شارژ باتری تلفن همراه چه مدت طول می کشد؟
ما در اینجا در مورد آن صحبت خواهیم کرد و همچنین متغیرهایی را که بر مدت زمان شارژ تأثیر می گذارد برجسته می کنیم.

 

باتری های لیتیوم یون در تلفن های همراه
هر نوع تلفن همراه از یک باتری لیتیوم یون برای کار و کار استفاده می کند. این باتری ها قابل شارژ هستند و فقط باید پس از تخلیه به منبع تغذیه وصل شوند. این اجازه می دهد تا باتری به اندازه کافی شارژ شود تا دوباره کار کند. به طور کلی ، باتری های لیتیوم یون نوعی تاریخ انقضا دارند که فقط برای تعداد مشخصی از شارژ مناسب هستند. با این اوصاف ، بیشتر تلفنهای همراه از 18 ماه تا سه سال دوام دارند. این طول عمر به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله اینکه چند بار از تلفن استفاده می شود.
شارژ آماده به کار چیست؟
اگر یک تلفن روی حالت آماده به کار تنظیم شده باشد ، می تواند مدت زمان طولانی تری دوام بیاورد. در بیشتر موارد ، تلفنی که روی حالت آماده به کار تنظیم شده است معمولاً می تواند تا سه روز کامل دوام بیاورد. این دوباره به نوع تلفن شما بستگی دارد. همچنین به تعداد و نوع برنامه هایی که روی تلفن بارگیری می شوند بستگی دارد. شارژ آماده به کار در واقع زمانی است که شما از تلفن خود برای کار استفاده نمی کنید ، اعم از گفتگو ، بازی یا پیام کوتاه. تلفن روشن است اما برای هیچ کاری استفاده نمی شود. هرچه تلفن پیرتر می شود ، مدت زمان کوتاه تری نیز در حالت آماده به کار دوام می آورد. با این حال ، امروزه بیشتر تلفن ها زمان آماده به کار جهانی دارند که از دو تا پنج روز متغیر است.
زمان صحبت رسمی چیست؟
زمان مکالمه رسمی تلفن همراه به زمان واقعی تلفن برای صحبت کردن قبل از سوختن باتری اشاره دارد. تلفن هایی که امروزه از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند شارژ مکالمه بیشتری دارند به عنوان مثال ، اکثر مدل های امروزی بین 5 تا 7 ساعت مکالمه رسمی با یک بار شارژ باتری را ارائه می دهند. این زمان مکالمه رسمی شامل برنامه های دیگری نیز هست.
برخی از محبوب ترین این برنامه ها شامل مواردی مانند عکس گرفتن و ارسال پیام کوتاه هستند.
شارژ باتری تلفن همراه چقدر طول می کشد
موارد زیادی وجود دارد که بر دوام شارژ باتری تلفن همراه تأثیر می گذارد. در اینجا متداول ترین موارد ذکر شده است:
برنامه های کاربردی
زمان مکالمه در مورد تخلیه باتری تلفن شما مهم نیست. در عوض ، برنامه ها می توانند باتری شما را خیلی سریعتر از صحبت کردن با تلفن شما شارپ کنند. این برنامه ها می توانند شامل مواردی از پخش موسیقی و فیلم گرفته تا بازی های ویدیویی باشند. همچنین می تواند مواردی به سادگی جستجو در اینترنت یا پیمایش در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را شامل شود. همه آن برنامه ها به سرعت تلفن شما را تخلیه می کنند و هرچه تعداد بیشتری از برنامه ها را به طور همزمان باز کنید ، باتری شما سریعتر خالی می شود.

عصر باتری
یکی دیگر از عواملی که در شارژ باتری تلفن شما تأثیر می گذارد ، سن واقعی باتری است. بسیاری از مصرف کنندگان دریافتند که به نظر می رسد باتری تلفن آنها هرچه قدیمی تر می شود سریعتر از بین می رود. این بدان معناست که با گذشت زمان ، مصرف کنندگان دریافتند که باید تلفن های خود را خیلی بیشتر شارژ کنند.


این درست است و اگر دو سال دیگر آن را داشته باشید ، احتمالاً اتفاق می افتد با مال شما. این تخلیه سریعتر باتری را معمولاً می توان به خراب شدن باتری لیتیوم یون با گذشت زمان نسبت داد.

باتری معمولاً پس از 18 ماه استفاده شارژدهی خود را از دست می دهد. این وخامت همچنین به دفعات استفاده بستگی دارد ، اما اکثر افراد تمایل دارند هر روز با برخی ظرفیت ها از تلفن های خود استفاده کنند.

پنج افسانه برتر در مورد شارژ باتری تلفن همراه
اکنون که دانستید چه مدت انتظار دارید باتری شما دوام بیاورد و چه عواملی احتمالاً در آن تأثیر دارند ، می توانیم افسانه های برتر در مورد باتری تلفن شما را بررسی کنیم.

پنج افسانه وجود دارد که بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند درست هستند اما در واقع تخریب شده اند.


افسانه شماره 1: باتری را کاملاً خالی کنید.
بسیاری از کاربران تلفن همراه فکر می کنند که باید باتری خود را قبل از شارژ مجدد کاملاً خالی کنند. نیازی به این کار نیست در واقع ، شما نباید این کار را انجام دهید. واقعیت این است که هر وقت شارژر در این نزدیکی هست ، باید تلفن خود را شارژ کنید. هر باتری تلفن همراه تعداد مشخصی چرخه شارژ در دسترس دارد. این چرخه ها شامل تعداد دفعاتی است که شما می توانید تا 100٪ شارژ کنید و تا 0٪ کاهش دهید. به عنوان مثال ، یک آیفون چیزی بین 400 تا 500 چرخه را به شما می دهد.

با این حال ، این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید تلفن را در مجموع 500 بار وصل کنید. این فقط بدان معنی است که شما فقط 500 فرصت دارید تا اجازه دهید تلفن از شارژ کامل به 0٪ کاملاً مرده برسد.

این بدان معناست که اگر اجازه دهید باتری هر روز 0٪ تخلیه شود ، فقط 500 روز طول می کشد. در طرف مقابل ، اگر تلفن خود را قبل از تخلیه کامل شارژ کنید ، این 500 شارژ را افزایش می دهید. با این کار ، باتری تلفن خود را بسیار طولانی تر می کنید. در واقع فقط یک دلیل وجود دارد که شما می خواهید باتری تلفن شما کاملاً خالی شود. این زمانی است که تلفن می میرد ، اما نماد باتری هنوز بار مثبت را نشان می دهد. در این حالت ، باتری شما باید دوباره کالیبره شود. برای انجام این کار ، باید دوباره آن را شارژ کنید.


افسانه شماره 2: یک شبه شارژ نکنید.


برخی از مصرف کنندگان فکر می کنند که نباید تلفن خود را یک شبه شارژ کنید ، اما این افسانه دیگری است.کاملاً خوب است که یک شب تلفن خود را شارژ کنید. در واقع این یک روش کاملاً موثر برای اطمینان از داشتن باتری کامل برای شروع روز خود است. این افسانه افسانه ای قدیمی است ، بنابراین شکستن آن دشوار است. این ریشه در زمانی دارد که از باتری های یون نیکل در تلفن ها استفاده می شده است. در آن زمان ، تلفن ها چیزی به نام شارژ حافظه داشتند.


اگر باتری را به طور کامل خالی نمی کردید ، تلفن شما به نوعی بخشی از باتری را که استفاده نشده بود فراموش می کند. این مسئله امروزه مسئله ای نیست زیرا تلفن های همراه اکنون از باتری های لیتیوم یون استفاده می کنند. این باتری ها فاقد حافظه هستند ، بنابراین قادر به مدیریت انرژی خود هستند. می توانید تلفن خود را به برق وصل کنید و هنگامی که باتری به 100٪ کامل رسید ، شارژ آن متوقف می شود. برای جدا کردن تلفن خود نیز نیازی به هوشیاری نیست. از آنجا که خطر شارژ بیش از حد تلفن خود را تهدید نمی کنید ، شارژ یک شبه تلفن کاملاً قابل قبول است.

افسانه شماره 3: از تلفن در هنگام شارژ استفاده نکنید.
استفاده از تلفن هنگام اتصال به اینترنت و شارژ خطرناک نیست. این افسانه خاص در ترس از گرم شدن بیش از حد باتری تلفن استوار است. تنها زمانی که واقعاً باید نگران باشید این است که نقصی در تولید باتری لیتیوم یون وجود داشته باشد ، اما این بسیار نادر است. با این اوصاف ، اگر تلفن شما بیش از حد گرم می شود ، می خواهید توجه کنید.

این گرما فقط در هنگام شارژ اختصاص ندارد. اگر هنگام شارژ یا هر زمان دیگری متوجه گرم شدن یا گرم شدن تلفن خود شدید ، می خواهید در اسرع وقت آن را بررسی کنید. همیشه احتمال نقص در باتری وجود دارد. همچنین باید به دنبال یک چیز دیگر باشید و آن شارژرهای تقلبی است. شما باید مطمئن شوید که کابلی دارید که مورد تأیید سازنده باشد. تمام کابل های شارژ تراشه هایی در خود دارند و اگر از جعلی تقلبی استفاده می کنید می توانید به گوشی آسیب کامل وارد کنید. این بدان معناست که شما واقعاً فقط باید از شارژرها یا پاوربانک هایی استفاده کنید که از یک منبع قابل اعتماد هستند ، حتی اگر هزینه آنها کمی بیشتر باشد.

حداقل ، به تلفن خود آسیب نمی رسانید و برای تعمیر یا تعویض آن باید هزینه کنید.
افسانه شماره 4: با از بین بردن برنامه ها ، در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.
این درست نیست
اگر مرتباً برنامه های خود را می کشید و سپس مجدداً راه اندازی می کنید ، در واقع در مقایسه با اینکه فقط اجازه می دهید برنامه در پس زمینه باقی بماند ، از قدرت و منابع بیشتری استفاده می کنید.
روش های دیگری برای صرفه جویی در مصرف برق وجود دارد که بعداً به آنها خواهیم پرداخت.
افسانه شماره 5: با شارژ صحیح باتری را برای همیشه دوام دهید.
باتری ها همیشه باید تعویض شوند.
در واقع ، آنها یکی از نقاط ضعیف در تلفن های ما محسوب می شوند. با پیر شدن باتری های تلفن ، آنها به راحتی توانایی شارژ را از دست می دهند.

حتی اگر چرخه هایی برای شما باقی مانده باشد ، ممکن است فقط 60 یا 70 درصد ظرفیت تلفن و باتری آن را داشته باشید. برنامه هایی وجود دارد که می توانید بارگیری کنید و میزان فرسودگی باتری تلفن شما را اندازه گیری می کند. اگر بیش از حد باشد ، همیشه می توانید باتری را تعویض کنید تا به تلفن شما کمک کند بیشتر دوام بیاورد.

نکات صرفه جویی در مصرف برق
چند نکته وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید تا از باتری تلفن همراه ما بیشترین بهره را ببرید.

نکته شماره 1: ویژگی کمتری در حالت کم مصرف / باتری.
اگر از iPhone استفاده می کنید ، می توانید به صورت دستی به حالت کم مصرف بروید.

می توانید این کار را درست در صفحه کنترل انجام دهید. فقط نماد باتری را ضامن کنید.

اگر آن را در مرکز کنترل خود در تلفن ندارید ، می توانید با رفتن به تنظیمات ، آن را اضافه کنید.
از طرف دیگر ، اگر دستگاه اندرویدی دارید ، می توانید با استفاده از ویژگی صرفه جویی در مصرف باتری ، همین کار را انجام دهید.
توجه داشته باشید که دستگاه های مختلف در خانواده Android نام متفاوتی برای این ویژگی خواهند داشت.
به عنوان مثال ، این حالت Ultra Power Saving Mode در دستگاه های سامسونگ نامیده می شود اما سپس در دستگاه LG حالت Power Saver Mode نامیده می شود.
عملکرد همه آنها به طور مشابه است.
نکته شماره 2: به روز باشید.
اگر کاربر Android هستید ، مهم است که در سیستم عامل خود به روز باشید.
چیزی است که به آن حالت Doze گفته می شود و در اندروید 6.0 معرفی شده است.
با این کار می توانید سرویس های خاصی را خاموش کنید تا بتوانید عمر باتری خود را حفظ کنید.
نکته شماره 3: هنگام شارژ از حالت هواپیما استفاده کنید / خاموش شوید.
اگر می خواهید تلفن خود را به سرعت شارژ کنید ، برنامه های تازه کننده ای ندارند و صفحه نمایش شما روشن نیست.
این باعث می شود تلفن شما با نصف سرعت شارژ شود.
اگر دوست دارید سریعتر شارژ شود ، باید آن را در حالت هواپیما قرار دهید یا کاملاً خاموش کنید.
همچنین شارژ با استفاده از دوشاخه دیواری سریعتر از شارژ از طریق شارژر اتومبیل یا کامپیوتر است.
نکته شماره 4: تلفن خود را با درصد مشخصی نگه دارید.
باتری های لیتیوم یون دوست دارند بین 30 تا 80 درصد شارژ شوند.
این باعث می شود که باتری تا حد ممکن دوام داشته باشد.
به طور کلی ، اگر باتری دائماً خیلی کم یا خیلی زیاد نگه داشته شود ، عمر باتری لیتیوم یون بدتر می شود.
نتیجه گیری
همه امروز یک گوشی هوشمند دارند. آنها نه تنها برای مکالمه و پیام کوتاه بلکه برای انجام کارهای پیش پا افتاده مختص کامپیوتر نیز بسیار مفید هستند. این موارد شامل پرداخت قبض یا بانکداری آنلاین است. از تلفن های هوشمند می توان برای گذراندن وقت با انجام بازی های ویدیویی یا پیمایش در برنامه های شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرد. اکنون می توانید با یک کامپیوتر در دست راه بروید.
با این حال ، از آنجا که ما امروز از تلفن های هوشمند برای همه چیز استفاده می کنیم ، شما می خواهید به ماندگاری باتری خود تا حد ممکن کمک کنید. خوشبختانه ، شما اکنون می دانید که باتری تلفن همراه چه مدت شارژ می شود ، بنابراین می توانید روز خود را برنامه ریزی کنید. علاوه بر این ، ما نه تنها در مورد طول عمر شما می توانید از باتری تلفن خود انتظار داشته باشید ، بلکه همچنین چندین نکته برای کارکردن آن تا حد ممکن صحبت کرده ایم.

مطالعه بیشتر :3 نکته برای افزایش طول عمر باتری آیفون

 

  • ziba zibaro

چه زمانی نیاز به تعویض باتری موبایل است؟

ziba zibaro | شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ما در این مطلب این نشانه‌ها را بیان کرده و با معرفی انواع باتری موبایل به شما خواهیم گفت که در چه صورت لازم است تعویض باتری موبایل خود را در اولویت قرار دهید. همچنین در ادامه راهکارهایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که می‌توانید با بکارگیری آن‌ها به افزایش طول عمر باتری موبایل خود کمک کنید.

نشانه‌هایی که به شما می‌گوید باتری موبایل باید تعویض شود

گوشی موبایل شما اندرویدی است یا IOS ؟ این موضوع چندان تفاوتی در ساختار باتری‌ها ندارد، از آن جا که باتری به کار رفته در تمامی گوشی‌های تلفن همراه از نوع لیتیومی می‌باشند بنابراین می‌توان گفت ساختاری مشابه دارند و پس از حدود دو سال آرام آرام شما نشانه‌های ضعف و سوء کارایی را در آن‌ها مشاهده کرده و متوجه خواهید شد که گوشی شما دیگر آن کارایی روزهای اول را ندارد.

هنگامی که با نشانه‌های زیر روبرو شدید باید به فکر تعویض باتری موبایل خود باشید. در ادامه این نشانه‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

* خالی شدن شارژ باتری موبایل در مدت زمان کوتاه

اگر باتری موبایل شما سالم باشد به مدت یک تا یک روز و نیم شارژ را حفظ می‌کند. اگر شما با استفاده معمول از گوشی خود، با خالی شدن شارژ در کمتر از این زمان مواجه شدید باید آن را یکی از نشانه‌های خرابی باتری تلقی کرده و نسبت به تعویض باتری موبایل خود اقدام نمایید.

* هنگ کردن و خاموش شدن گوشی بدون اتمام باتری

یکی از نشانه‌های هنگ کردن گوشی به هنگام کار می‌تواند به دلیل خرابی باتری باشد، همچنین اگر گوشی شما با داشتن ۲۰ یا ۳۰ درصد باتری خاموش می‌شود، این نشانه‌ها به شما می‌گوید که باید نسبت به تعویض باتری موبایل اقدام کنید.

* داغ شدن باتری

چنانچه در حالت عادی و پس از کارکردن در مدت زمانی کوتاه، گوشی شما بخصوص قسمت پشت آن داغ می‌شود این مورد نیز می‌تواند یکی از نشانه‌هایی باشد که به شما می‌گوید زمان تعویض باتری موبایل فرا رسیده است. ضمن آن که داغ شدن باتری موبایل به میزان زیاد مشکلات دیگری را نیز برای گوشی شما به همراه خواهد آورد.

* تغییر ظاهر باتری موبایل

دیدن نشانه‌هایی مانند خوردگی باتری آن هم در قسمت‌های فلزی باتری که با گوشی در تماس است و همچنین تغییر حجم باتری به صورتی که مشاهده کنید باتری به اصطلاح باد یا ورم کرده از علائم مهمی است که نشان می‌دهد زمان تعویض باتری موبایل نزدیک است. هنگامی که حجم باتری موبایل تغییر می‌کند با بیرون آوردن آن و گرداندن روی یک سطح صاف می‌توانید به راحتی پی به خراب شدن آن ببرید، در این حالت باتری موبایل خیلی سریع و راحت به گردش درخواهد آمد.

* وارد شدن ضربه به باتری موبایل

این مورد نیز می‌تواند در خراب شدن باتری موبایل تاثیر زیادی داشته باشد. هنگامی که موبایل شما از دستتان می‌افتد و یا به هر شکلی ضربه‌ای به آن وارد می‌شود می‌تواند به باتری آن آسیب رسانده و کارکرد آن را مختل نماید. در این صورت با انجام تست سلامت باتری می‌توانید از زمان نیاز به تعویض باتری موبایل با خبر شوید.

انواع باتری موبایل

در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده گوشی تلفن همراه و یا تبلت و … از دو نوع باتری برای این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. باتری موبایل از نوع لیتیوم یون و باتری از نوع لیتیوم پلیمر. در ادامه بیشتر به معرفی این دو نوع باتری خواهیم پرداخت.

باتری لیتیوم یون:

می‌توان گفت امروزه در بیشتر دستگاه‌ها از این نوع باتری استفاده شده است. باتری‌های لیتیوم یونی از ولتاژی در حدود ۳.۷ ولت برخوردارند و انرژی زیادی تولید می‌کنند، ضمن آن که روی گوشی اثر منفی نداشته و در صورت کم شدن شارژ باتری، می‌توان در هر زمان نسبت به شارژ کردن دوباره آن‌ها اقدام کرد.

باتری لیتیوم پلیمر:

این نوع باتری نیز از فناوری پیشرفته‌ای در حوزه باتری موبایل برخوردار است و از ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن وزن بسیار کم و حفظ شارژ برای مدت زمان بیشتر اشاره کرد به همین جهت بسیاری از شرکت‌ها برای دستگاه‌های بزرگ مانند تبلت یا گوشی‌هایی که سایز و ابعاد بزرگ‌تری دارند از این نوع باتری استفاده می‌کنند.

راهکارهای اصولی جهت افزایش طول عمر باتری

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم پس از گذشت حدوداً دو سال از زمان شروع به کار گوشی موبایل، باتری موبایل آرام آرام دچار ضعف می‌شود و زمانی فرا می‌رسد که به ناچار باید نسبت به تعویض باتری موبایل اقدام کرد. اما از زمانی که موبایل جدیدی را خریداری می‌کنید، می‌توانید با در نظر گرفتن یک سری از نکات که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، مشکل افت شارژ را تا حد زیادی کم کرده و به افزایش طول عمر باتری موبایل خود کمک کنید.

* روشنایی صفحه موبایل را البته تا حدی که به چشم آسیب نرسد کم کنید.

* برنامه‌هایی مانند گوگل، فیسبوک و برخی اپلیکیشن‌ها شارژ بالایی مصرف می‌کنند. در صورت استفاده نکردن از این برنامه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را ببندید.

* بازی‌ها اغلب شارژ بالایی مصرف می‌کنند، اگر می‌خواهید در طی روز با کمبود شارژ مواجه نشوید، زمان کمتری را به بازی اختصاص دهید.

* استفاده از اینترنت چه WIFI و چه اینترنت دیتا نقش مهمی در اتمام شارژ باتری خواهد داشت که در صورت استفاده نکردن از اینترنت، بهتر است آن را خاموش کنید.

درباره فروشگاه اینترنتی سورن استور

اگر به دنبال مرکز معتبری هستید تا با مراجعه به آن‌ها بتوانید انواع قطعات موبایل از جمله تاچ ال سی دی، اسپیکر، باتری موبایل و مادر بورد و … را با کیفیت اصلی و اورجینال و البته با قیمت مناسب خریدارری نمایید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به سایت فروشگاه اینترنتی سورن استور به درس الکترونیکی www.sorenstore.com بزنید. در این سایت می‌توانید با مراجعه به هر دسته بندی از محصولات و قطعات موبایل و همچنین مقالات مرتبط در حوزه دستگاه‌های دیجیتال مطلع شوید. همچنین در صورت خرابی گوشی تلفن همراه و یا تبلت خود می‌توانید از کارشناسان سورن برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

منبع:https://www.mehrnews.com/news/5121186/چه-زمانی-نیاز-به-تعویض-باتری-موبایل-است

  • ziba zibaro

3 نکته برای افزایش طول عمر باتری آیفون

ziba zibaro | شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴ ق.ظ | ۱ نظر

اگر تلفن هوشمند دارید و اهل فن هستید ، می توانید از اهمیت طول عمر باتری مطلع شوید. در اینجا چند روش برای بهبود طول عمر باتری آیفون وجود دارد.

 

افزایش طول عمر باتری آیفون

 

درک طول عمر باتری
طبق گفته اپل ، Battery Lifespan مدت زمانی است که باتری آیفون شما تا زمانی که نیاز به تعویض داشته باشد دوام می آورد.
مانند تمام باتری های شیمیایی ، باتری تلفن هوشمند شما به مرور زمان با استفاده از ظرفیت آن تخریب و کاهش می یابد. اگر بیشتر استفاده کنید ، تخریب سریع اتفاق می افتد و بالعکس.
اما برخی از تکنیک ها توسط اپل ذکر شده و شخصاً توسط من برای بهبود طول عمر آیفون یا هر باتری تلفن هوشمند شما آزمایش شده است.
تکنیک هایی برای بهبود طول عمر باتری
از شارژر بی سیم 5w یا پیش فرض استفاده کنید
اپل برای تهیه شارژرهای کم ولتاژ از طریق تلفن هوشمند خود جایگاه زیادی دارد. اما استفاده از شارژر سریع باعث گرم شدن باتری و تخریب سریعتر آن می شود.
استفاده از شارژر وات آهسته به بهبود طول عمر باتری کمک می کند. بنابراین از شارژر پیش فرض 5w همراه آیفون خود استفاده کنید. اگر آیفون شما با شارژر همراه نیست ، قطعاً یک شارژر آرام بخرید یا بهتر است یک شارژر بی سیم بخرید.

مطالعه بیشتر: چه زمانی نیاز به تعویض باتری موبایل است؟


استفاده از شارژر بی سیم روشی مناسب و موثر برای بهبود طول عمر باتری است. iPhone با قابلیت شارژ بی سیم می تواند 7.5w شارژ کند. سری آیفون 12 با MagSafe می تواند با 15 وات شارژ شود. اگرچه این کمترین سرعت شارژ ممکن نیست ، اما هنوز به اندازه کافی آهسته است تا بتوانید به راحتی یک عمر خوب را داشته باشید.

آیفون خود را تا حد ممکن خنک نگه دارید
آیفون شما هنگام بازی کردن یا استفاده از برنامه های طاقت فرسا یا در حالی که فقط در یک محیط گرم نشسته اید ، گرم می شود. گرچه اجتناب از همه اینها ممکن نیست ، اما می توانید کارهای خاصی انجام دهید تا آیفون خود را خنک نگه دارید.
بدون اینکه پرونده شما روشن باشد ، شارژ کنید
در برخی موارد شارژ آیفون ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد معمول آن شود. اگر احساس می کنید تلفن شما داغ می شود ، در حین شارژ کیس را بردارید.
روشنایی را کم کنید
روشنایی زیاد باعث می شود تلفن شما سخت کار کند و در نتیجه باعث گرم شدن آن می شود. بنابراین "روشنایی خودکار" را روشن کنید یا روشنایی را به صورت دستی پایین نگه دارید.
به روزرسانی برنامه ها و iOS
آره. اکنون آن را انجام دهید تلفن شما را در محافظت به روز نگه می دارد و اشکالاتی را که ممکن است باعث کارکرد بیشتر تلفن شما شود از بین می برد.
خیلی باحال نیست
گرچه برای به حداکثر رساندن عمر باتری ، خنک نگه داشتن آیفون ضروری است ، اما خنک سازی شدید اثرات سوئی بر جای خواهد گذاشت. طبق گفته اپل ، آیفون ها در دمای بین 0 تا 30 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارند. بنابراین سعی کنید آیفون خود را در دمای مطلوب نگه دارید تا عمر خوبی داشته باشید.

بهینه سازی شارژ راه است
با iOS 13 ، اپل شارژ بهینه را به عنوان تنظیماتی معرفی کرد. اگر قبلاً آن را روشن نکرده اید ، باید اکنون آن را روشن کنید. هنگامی که روشن است ، آیفون 80 درصد از شارژ را فقط در مواقعی پیش بینی می کند که به آن نیاز خواهید داشت و شارژر برای مدت طولانی به برق متصل است. ویژگی "بهینه سازی شارژ" از یادگیری ماشین روی دستگاه استفاده می کند و برای بهینه سازی بهتر آن ، روال شارژ شما را پیش بینی می کند. این به طور مستقیم به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.
بهتر است به جای تعویض باتری ، طول عمر را بیشتر کنید
چرا طول عمر باتری برای آیفون بیش از هر گوشی هوشمند دیگری مهم است؟
آیا مشکل گیت باتری را که چند سال پیش اتفاق افتاد به یاد دارید؟ دلیل اینکه iPhone در گذشته باتری و نه هر گوشی هوشمند دیگری دچار مشکل شده است این است که iPhone دوام بیشتری دارد. بله ، هرچه تلفن بیشتر کار کند ، باتری بیشتر خراب می شود. این دلیل آن است که اپل مجبور شد سرعت پردازنده را در آیفون قدیمی کاهش دهد تا از خاموش شدن باتری به دلیل تخریب شدید جلوگیری کند.
آره. می توانید باتری آیفون خود را تعویض کنید. اما بهتر است دوام آن تا زمانی که ممکن است باشد تا اینکه هزینه قابل توجهی را صرف خرید آیفون قدیمی خود باتری جدید کنید.

روال من چیست؟
من یک آیفون 11 پرو دارم که آن را هنگام راه اندازی خریداری کردم. من یک کاربر متوسط هستم و بیش از 1.5 سال است که از iPhone خود تماشا می کنم و YouTube را تماشا می کنم ، توییتر و Reddit را پیمایش می کنم ، بازی های گاه به گاه انجام می دهم و تصاویر را به طور منظم می گیرم.
من از شارژر پیش فرض 15 وات استفاده کردم که در چهار ماه اول با تلفن همراه بود. پس از آن ، دوباره به شارژر 5 وات تغییر کردم زیرا فهمیدم شارژ سریع تر ، باتری را بیش از آنچه دوست داشتم تخریب می کند. کیس را هنگام شارژ فقط در صورت گرم بودن آب و هوا یا آیفون جدا می کنم. من در فکر خرید شارژر بی سیم در آینده هستم. تخریب باتری من در حال حاضر 94٪ است و امیدوارم که حداقل سه سال آینده نتوانم آن را تعویض کنم.

منبع

  • ziba zibaro

انواع مختلف رنگ ساختمانی و کاربرد آنها

ziba zibaro | چهارشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱ ق.ظ | ۱ نظر

هیچ متخصص رنگی نمی تواند بگوید که آنها انواع مختلف رنگ و کاربرد آنها را می دانند ، اما انواع مختلفی از رنگ وجود دارد که در شرایط مختلف اعمال می شود. ما می فهمیم که افراد زیادی هستند که مایلند کمی بیشتر در مورد این انواع عمومی رنگ بدانند ، بنابراین ما فکر کردیم که می خواهیم جزئی از اطلاعات را نیز تقسیم کنیم.

 

رنگ ساختمانی

این راهنمای کوچک برای کسانی که به دنبال انجام برخی از کارهای DIY هستند و می خواهند بدانند از چه رنگی برای انواع برنامه ها استفاده کنند ، مناسب است. روش دیگر ، این یک راهنمای عالی برای کسانی است که می خواهند خدمات یک پیمانکار نقاشی را استخدام کنند ، و اطلاعات بیشتری در مورد انواع رنگ های استفاده شده می خواهند. بنابراین ، بیایید جلو برویم و چندین نوع رنگ و کاربرد آنها را بررسی کنیم.

مطالعه بیشتر: پرکاربردترین ترین رنگ های ساختمانی

primer

همانطور که از نامش پیداست ، از آغازگر برای تصفیه سطح قبل از استفاده از رنگ استفاده می شود. پرایمرها که اغلب توسط افرادی که به دنبال انجام برخی از کارهای DIY هستند کم استفاده می شوند ، باید متناسب با رنگ پایان باشند تا رنگ ماندگاری داشته باشد و از بالاترین کیفیت در پایان برخوردار باشد. یک پرایمر اغلب توسط سطحی که روی آن قرار می گیرد جذب می شود و حتماً رنگ های روغنی را با آسترهای روغنی ترکیب کنید.

First-Coat Paint
دقیقاً مانند پرایمر ، رنگ لایه اول نیز برای تصفیه سطحی که روی آن پوشش تزئینی / رنگ پایان خود قرار داده اید استفاده می شود. روکش اول اغلب با دادن رنگ و محافظت بیشتر ، تکمیل کننده رنگ یا پوشش مخصوص است. باز هم ، هنگامی که به عنوان اولین پوشش برای پوششهای روغنی عمل می کنید ، از کتهای روغنی استفاده می شود. اولین پوشش ها بیش از یک بار استفاده می شوند تا یک پوشش یکدست و کدر رنگ ایجاد کنند.

Finish Coats
پوشش نهایی ، یک پوشش پایان سطح تزئینی و رنگ مورد انتظار از پروژه رنگ را فراهم می کند. کتهای پایان نیز مهم هستند زیرا باید از ساختار در برابر عناصر خارجی و آسیب محافظت کنند. به همین دلیل ، مانتوهای پایان در برابر هوا مقاوم هستند. انواع مختلفی از کتهای پایان برای طیف وسیعی از نتایج متمایز وجود دارد:

Eggshell Finish:

پایان طراحی پوسته تخم مرغ مخصوصاً در مورد طراحی داخلی معاصر محبوبیت دارد. این یک پایان نیمه براق را فراهم می کند و سخت پوشیده است ، بنابراین می تواند قبل از تمیز شدن یک ضرب و شتم داشته باشد.
ساتن: پایان ساتن نیز بسیار محبوب است زیرا بهترین طیف رنگ پاستلی را ارائه می دهد. این رنگ بسیار سخت پوش نیست و بسیار گران است ، بنابراین در درجه اول برای سطوح داخلی استفاده می شود.
براق: پایان های براق مانند اتمام های ساتن است ، اما با یک براقیت اضافه شده. رنگ های براق که در مخلوط های پایه حلال در لاتکس موجود است ، در فرمول های خاص ارائه می شوند و این امر برای کاربردهای خارجی و داخلی مناسب است.
مات: مات همچنین فوق العاده مدرن و "مد" است و عمق رنگی زیادی را ارائه می دهد. با این حال ، تمیز کردن آن بسیار دشوار شناخته شده است ، بنابراین تقریباً به طور انحصاری در داخل خانه استفاده می شود.

رنگهای فلزی

اگر به دنبال کمی براقیت در رنگ خود هستید ، رنگ های فلزی هم رنگی برای شما فراهم می کند و هم کیفیت عالی. برخی ممکن است رنگ را براق و گران بدانند ، اما به دلیل کیفیت محافظتی آن نیز مشهور است.

سایر رنگهای تخصصی

انواع مختلف دیگری از رنگ با کاربردهای مختلف وجود دارد. این نوع مختلف رنگ ها از مواد افزودنی استفاده کرده اند و به آنها امکان استفاده در شرایط خاص را می دهد. یک مثال خوب ، رنگ هایی است که به طور خاص برای مصارف حمام و آشپزخانه ساخته می شوند و باعث می شوند در برابر آسیب آب و رشد قارچ ها کمی مقاومت کنند.

متناوباً ، رنگهای کف حلال دارای پوششهای سختی هستند که به راحتی تمیز می شوند و می توانند آسیب احتمالی را جذب کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده ، بسیاری از افراد در خانه ها و ساختمان های خود ماسه ، سنگ یا مواد سیمانی را انتخاب می کنند ، که همگی گزینه ای برای رنگ آمیزی و مقاومت در برابر هوا هستند. هر یک عنصر مشخصی از طراحی ، بافت و پایان را فراهم می کند که باید قبل از استفاده با دقت مورد توجه قرار گیرد.

به خاطر داشته باشید: رنگ های حلال در مقابل آب

دانستن تفاوت بین رنگهای حلال و پایه آب هنگام انجام یک پروژه رنگی بسیار مهم است. از آب ، حلال ها ، روغن یا رقیق کننده ها به عنوان اتصال دهنده رنگدانه هایی استفاده می شود که رنگ های مختلفی به رنگ می بخشد.

به طور سنتی ، رنگ های روغنی رنگ اصلی برای سطوحی هستند که بیشتر در معرض عناصر یا منابع آسیب قرار می گیرند ، با این حال ، بسیاری از پیشرفت های شیمیایی وجود دارد که به رنگ های پایه آب و آب اجازه می دهد کار را انجام دهند خوب. حتی رنگ های جدیدتری نیز در بازار وجود دارد که باعث می شود رنگ با دوام بیشتری استفاده شود و برای محیط زیست آسیب کمتری داشته باشد.

 

منبع:https://royalcoatafrica.co.za/different-types-paint-uses/

  • ziba zibaro

پوکه معدنی در کشاورزی چه کاربردی دارد؟

ziba zibaro | سه شنبه, ۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

ارتباط کشاورزی و پوکه

شاید خیلی از منافع و کاربرد های پوکه معدنی را در کشاورزی شنیده باشید؛ اما ندانید چرا؟ همانگونه که از اصطلاح پوکه معدنی مشخص است، یک سنگ دارای مواد معدنی می باشد. مواد معدنی نیز برای زمین های کشاورزی حکم یک تقویت کننده را دارند. در نتیجه از پوکه می توان در کشاورزی و تقویت زمین های کشاورزی استفاده کرد. در ادامه انواع استفاده ها و کاربرد پوکه معدنی در کشاورزی را بررسی می کنیم.

 

استفاده از پوکه برای رشد سریع محصول کشاورزی

 

نحوه استفاده از پوکه معدنی در کشاورزی

 

این فعالیت پیچیدگی چندانی ندارد. پوکه های معدنی ریز دانه را به صورت منظم و در اندازه های مناسب روی زمین های کشاورزی قرار داده به صورتی که بتواند به کل زمین مواد معدنی مناسبی تزریق کند. سپس با شخم زدن زمین و آبیاری آن املاح معدنی موجود در پوکه معدنی در خاک تزریق می شود و باعث تقویت مزارع کشاورزی می شود.

 

پوکه استفاده شده در گلخانه ها

 

پوکه برای چه زمین هایی ضرورت دارد؟

 

  • در زمین هایی که مواد معدنی لازم برای رشد بزر را ندارند
  • اصلاح خاک های تقریبا مرده
  • برای تکثیر چمن ها و گیاهان غییر کشاورزی
  • در خاک هایی که محصولات کشاورزی در آن به خوبی رشد نمی کنند
  • در زمینهای هیدورپونیک (کشت در آب )

 

 

پوکه ریز ماسه ای که کنار محصول کشاورزی ریخته می شود

 

نحوه تاثیر گذاری پوکه در خاک های کشاورزی

 

  • پوکه در مرحله اول به دلیل تزریق مواد آلی به خاک و در مرحله بعدی به دلیل متخلخل بودن و نگه داری رطوبت می تواند برای کشاورزی رشد بزر و هم چنین اصلاح خاک بسیار موثر است.
  • پوکه همچنین می تواند میزان اکسیژن رسانی به گیاه و خاک را چند برابر کند و همچنین توزیع یکسان آب و رطوبت را در سر تا سر زمین تضمین می کند.
  • پومیس حتی می تواند از نوسانات میزان مواد آلی خاک جلوگیری کرده و باعث شود مزارع کشاورزی در دوره های مختلف میزان معقول محصول را بهره آورند.
  • پوکه معدنی همچنان می تواند میزان ابتلا محصولات کشاورزی به بیماری های خاص را کاهش دهد و به زبان دیگر باعث استریل بودن خاک می شود.

 

شما می توانید جهت سفارش هر میزان از پوکه معدنی در انواع مختلف آن، از طریق شماره های زیر سفارش خود را در شرکت صنعتی معدنی منتشلو ثبت نمایید و در سریع ترین زمان ممکن، سفارش خود را با بهترین قیمت، تحویل بگیرید. پر فروشترین پوکه های منتشلو شامل؛ پوکه ساختمانی و پوکه صنعتی می باشد.

 

منبع: pke-buy.com

 

بیشتر بخوانید: شیب بندی سقف و کف ساختمان ها، بهترین روش شیب بندی

  • ziba zibaro