عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

اصطلاح ساختمان طبیعی چیست؟

ziba zibaro | پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳ ق.ظ | ۰ نظر

ساختمان طبیعی چیست؟

 

ساختمان طبیعی شامل انواع تکنیک های ساختمانی است که بر ایجاد ساختمان های پایدار متمرکز هستند که تأثیر منفی اکولوژیکی آنها را به حداقل می رساند. ساختمانهای طبیعی اغلب متکی به مواد غیرصنعتی ، با حداقل فرآوری ، در دسترس بودن محلی و تجدیدپذیر هستند و همچنین می توانند از مواد بازیافتی یا نجات یافته استفاده کنند.

 

ساختمان طبیعی به طور ایده آل از روشهای طراحی پایدار برای ادغام ساختمان در محیط خود استفاده می کند. همچنین ممکن است تولید برق ، حوضه آبریز ، گرمایش و خنک سازی غیرفعال و تصفیه جایگزین زباله را یکپارچه کند.

 

یک ساختمان طبیعی ساخته شده از منابع طبیعی

 

می خواهید یاد بگیرید چگونه؟ در یک کارگاه ساختمانی ساختمان طبیعی رقص خرگوش شرکت کنید!

چرا ساختمان طبیعی انجام می دهیم؟

 

ساختن خانه ها و سایر سازه های طبیعی و مناسب برای انسان و کره زمین بخشی اساسی از پایداری است. ما در Dancing Rabbit سعی در ساختن خانه هایی با عملکرد ، زیبایی و زندگی طولانی داریم. ایده ما ساخت سرپناهی است که بتواند تأثیرات زیست محیطی آن را در سرزمین ما ادغام کرده و به حداقل برساند. پناهگاهی که به کمترین ورودی احتیاج دارد و خروجی آن با مدیریت فعال منظر اطراف جذب می شود.

عمران سازه

البته خانه های ما همه جلوه های ایده آل این ساختمان طبیعی نیستند. در بسیاری از ساختمانهای ما هنوز از برخی از اجزای صنعتی مانند بتن ، دیوار خشک ، سقف فولادی ، عایق کف و موانع بخار در ساخت استفاده می شود. ما هنوز در حال یادگیری ادغام خانه هایمان در محیط پیرامون هستیم و در طراحی به مدت طولانی به تجارت بین رد پا و عملکرد ، هزینه و راحتی فکر می کنیم. برخی از سازندگان ما در حال ساخت مجدد زیبایی شناسی ساختاری هستند که از استفاده از این مواد کم دوام فرار می کند.

مصالح ساختمانی ، تکنیک ها و فن آوری های طبیعی

 

به اندازه آب و هوا و مناطق بیولوژیکی - فناوری های ساختمان طبیعی در جهان وجود دارد - مواد و تکنیک های مناسب عمدتا توسط آب و هوا و منابع طبیعی موجود در مکانی که ساختمان در آن مستقر است ، دیکته می شوند. بیشتر آنها به تعداد انگشت شماری از مواد اولیه ساخت و ساز  متکی هستند: خاک (خاک رس) ، چوب ، سنگ ، شن و ماسه و کاه (جایی که کاه را می توان آزادانه تعریف کرد و شامل هر نوع ماده خشک گیاهی غیر چوبی مانند گل نخل ، نی و غیره). بر اساس آب و هوایی که ساختمان باید با آن همزیستی داشته باشد ، این مواد را می توان به هر تعداد روش برای تولید یک ساختار طبیعی ترکیب کرد.

 

یک خانه ساخته شده با مصالح طبیعی ساده

 

در DR ما آماده دسترسی به بسیاری از مصالح ساختمانی طبیعی هستیم. ما خوش شانس هستیم که مقدار زیادی خاک رس داریم (اگرچه ممکن است باغداران در این مورد متفاوت باشند) ، که یک ماده اصلی برای بسیاری از تکنیک های طبیعی ساختمان است. بسته های نی از همسایگان کشاورزی ما به صورت فصلی در دسترس است ، اما چوب های با کیفیت ساخت در اکوسیستم دشت-ساوانا کمتری دارند. زمین های جنگلی ما بیشتر بلوط و گیاه خارک است و ما از چوب های بومی استفاده کرده ایم ، اما منبع اصلی ساخت چوب نجات است. قبل از ساختن چیز جدید ، باید غالباً در ساختارشکنی چیزی قدیمی و دیگر مورد نظر شرکت نکنیم. با توجه به جمعیت روستایی هنوز در حال کاهش غرب میانه ، چنین ساختارهایی اغلب در دسترس هستند.

 

در Dancing Rabbit ما از فناوری های ساختمانی طبیعی و جایگزین زیر استفاده کرده ایم:

 

قاب چوبی - قاب چوبی یک تکنولوژی ساختمانی طبیعی قدیمی است که از الوارهای سنگین استفاده می کند و به جای استفاده از الوارهای بعدی و میخ ها یا پیچ های کوچکتر ، با استفاده از اتصالات چوبی و ضخیم با رولپلاک های چوبی به آنها می پیوندد. محل های باز دیواره قاب چوب را می توان با ورقه کاه ، کاه خاک رس سبک ، لپه یا هر تعداد مواد دیگر پر کرد.

 

قاب و تیرچه - مانند قاب های چوبی در استفاده از الوارهای بزرگتر برای حمل سقف و دیوار در فضاهای وسیع تر ، اما متکی به نجاری های سخت افزاری فولادی است که برای سازنده آماتور بیشتر در دسترس است.

 

Strawbale - بسته های نی را می توان مانند آجر روی هم قرار داد تا دیوارهای خانه را بسازد. ما هم خانه های حامل باربر (سقف پشتیبانی شده توسط بیل ها) و هم خانه های کاه غیر باربر ساخته ایم.

 

لپه - لپه مخلوطی از شن و ماسه ، خاک رس و کاه شبیه خشت است ، اما توده های لپه را به صورت مرطوب برای ایجاد دیوار ، نیمکت یا به عنوان توده حرارتی در اطراف اجاق ها استفاده می کنند. مانند مجسمه سازی خانه.

 

کاهگل سبک خاک رس حصیری سپس برای ایجاد عایق در فرم ها یا حفره های دیواری بسته بندی می شود. پس از خشک شدن ، کاه گل رس متراکم را می توان مستقیماً با گچ های خاکی یا آهک اندود کرد.

 

کیسه خاکی - شن و ماسه یا سنگریزه مخلوط شده با خاک رس نیز می تواند در کیسه های خوراکی پلی پروپیلن یا گل ماسه ای که برای ایجاد دیواره ای با جرم زیاد روی هم قرار گرفته اند ، بسته بندی شود. دیوار محافظت می شود تا کیسه ها در برابر تخریب اشعه ماورا بنفش محافظت شود. خود را به شکل دیوارهای حلزونی و / یا تکیه گاه وام می دهد. در حالی که تهیه کیسه های آلاچیق سخت تر است و کیسه های پلاستیکی چندان طبیعی نیستند ، اما در صورت در نظر گرفتن بخشی بادوام از خانه ، انرژی تجسم یافته کیسه های پلی پرو نیز کم است.

سقف زنده - سقف زنده به عنوان توده پناهگاه و عایق بندی عناصر به خاک متکی است و به گیاهان اجازه می دهد تا در بالای سقف رشد کنند (مانند باغچه تمیز باشد یا وحشی بماند). خاک بر روی یک غشای ضد آب در یک سقف فوق العاده مقاوم ساخته شده است. خاک و گیاهان می توانند با استفاده از اثرات طبیعی تبخیر-تعرق و جرم حرارتی ، ساختمان را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارند. پاداش: بزها ، گوسفندان ، مرغ ها و خرگوش ها می توانند روی سقف شما نیش بزنند!

 

واتل ها از چوب یا الیاف انعطاف پذیر ساخته می شوند و به صورت آزاد بافته می شوند تا یک ساختار زیرین برای یک دیوار ایجاد کنند (یک سبد بافته شده آزاد را تصور کنید). سپس گچ را به داخل واتل می کشانند تا دیوار را به پایان برساند و جرم حرارتی ایجاد کند. کاه وات یک نوع عایق بندی بهتر است که در آن الیاف کاهگل بلند تعبیه شده در اطراف برجسته های سبک وزن بافته می شود و سپس گچ می شود.

 

گچ طبیعی زمین و گچ آهک - بیشتر تکنیک های فوق با یک گچ طبیعی تمام می شود. گچ خاکی از خاک رس ، شن و ماسه (و گاهی اوقات الیاف و مواد دیگری مانند کرک دم ، کود و خمیر گندم) ساخته می شود. گچ آهک با ماسه ، آهک هیدراته و گاهی اوقات الیاف (کاه ، موی حیوانات و غیره) ساخته می شود. آهک با حرارت دادن سنگ آهک در کوره ساخته می شود و از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است ، اگرچه ما معمولاً از آهک کیسه ای تولید صنعتی استفاده می کنیم. گچ آهک از انرژی خاکی بسیار مجسم تری برخوردار است و به دلیل خاصیت سوزاننده بودن احتیاط بیشتری در نصب دارد ، اما از گچ خاکی ضد آب است و انرژی تجسم کمتری نسبت به گچ سیمان دارد.

 

مصالح مورد نیاز برای ساخت یک خانه طبیعی

 

قلوه سنگ ، اوربانیت ، کیسه های شن ، و پایه های محافظت شده در برابر یخ - یکی از پیچیده ترین و پرزحمت ترین قسمت های ساختمان طبیعی ، پی است. ما از چند روش برای به حداقل رساندن میزان بتن استفاده شده در ساختمانهای خود استفاده کرده ایم ، از جمله بلوک های کف ، سنگها و سایر بلست ها (بتن دارای انرژی تجسم بالایی است و در تولید گازهای گلخانه ای تولید می کند).

 

 

نصب کف خاکی

 

سنگر قلوه سنگ یک جایگزین با انرژی کم تجسم است که در درجه اول از سنگهای ماسه سنگ آهک محلی استفاده می کند ، همچنین با پر شدن ترانشه ، برای تحمل وزن یک خانه در بالا. لوله تخلیه سوراخ شده مدفون در شن در پایه ترانشه ، مایع اضافی خاک را از ساختار خارج می کند تا از سرما زدگی جلوگیری کند. با قرار دادن ترانشه با عایق پلی استایرن 2 اینچ ، می توان ترانشه را به دو فوت عمق محدود کرد (جایی که خط یخ زدگی محلی ما رسماً چهار فوت است - این "پایه کم عمق محافظت شده در برابر سرما" است) ، با تکیه بر گرمای تابش شده به داخل زمین را از خانه بالا ، و عایق پایه را برای نگه داشتن آن ، برای جلوگیری از عمق بیشتر ، در آن نگه دارید. برای محافظت در برابر موش ها و سایر تونلرهای ناخواسته ، ممکن است از دامن های فلزی برای ترسیم سنگر نیز استفاده کنیم.

 

برای ساخت پایه در سطح زیر زمین ، ما از Urbanite (چوب های بتونی شکسته اصلاح شده ، با هم تکه تکه شده و در محل خود ملات زده شده) ، کیسه های شن (کیسه های پلی پروپیلن پر از شن ، به سبک آجر چیده شده) و دیوارهای ساقه ای بتونی یا بلوک ریخته ایم (اغلب با استفاده از فرم های عایق بندی شده).

 

ساخت سد بتنی

 

ساختمانهای دیگر در Dancing Rabbit روی پایه های بتونی قرار گرفته اند ، سبکی که از مواد و نیروی کار پایه در زمین صرفه جویی می کند. یکی به عنوان جرم حرارتی اتصال به زمین را متوقف می کند ، اما با یک کف عایق بندی شده ، می توان ساختار را با صرفه جویی در مصرف انرژی انجام داد.

 

کفهای خاکی - کف خشتی نیز نامیده می شود ، کف خاکی از همان ماده گچ یا بلال خاکی ساخته می شود و تا پایان صاف ماله می شود. بعد از خشک شدن ، با چندین لایه روغن بذر روغن روغنی می شود ، که باعث سفت شدن آن در برابر سایش می شود و حتی باعث می شود آن را پاک کنید.

 

در آینده ما امیدواریم که از برخی از این فن آوری ها و مصالح مدرن دیگر نیز استفاده کنیم:

 

Adobe - Adobe ، مانند لپه ، از کاه ، خاک رس و ماسه ساخته می شود اما در آفتاب خشک شده و به صورت آجر درآمده و سپس روی هم قرار می گیرد تا به شکل دیواره درآید. به طور کلی با گچ خاک به پایان می رسد.

 

مصالح مدرن ساخت و ساز

 

Rammed Earth - زمین را می توان به شکل هایی کوبید تا دیوارهای عظیمی برای تشکیل خانه ایجاد کند. در حالی که از حداقل منابع استفاده می شود ، کار بسیار زیادی انجام می شود.

 

Earthships - Earthships روشی از زمین ریز شده است که در آن زمین به لاستیک های فرسوده ای که برای تشکیل دیواره ها روی هم قرار می گیرند رد می شود. ما از این روش برای دیوار حائل در خانه ای که دارای خاک است ، استفاده کرده ایم.

 

کاهگل - از کاهگل در سراسر دنیا برای دیوارها و سقف ها استفاده می شود. ما فقط کمی با استفاده از علفزارهای بومی چمنزار برای کاهگل تجربه کرده ایم ، اما جای آزمایش های بیشتری را داریم.

 

در Dancing Rabbit ما همچنین از تکنیک های جریان ساز اصلی اکولوژیکی مانند قاب بندی چوب (از چوب اصلاح شده و محلی) ، سلولز منفجر شده (مرطوب و خشک) ، دیوار خشک و سایدینگ چوب (که از انبارهای قدیمی نجات یافته است) استفاده می کنیم. ما حتی یک سطل آشغال قدیمی را نجات داده ایم که هنگام خرید آن بر روی ملک ما نشسته بود و آن را به یک ساختمان بیل آپارتمانی دو آپارتمانی تبدیل کرده بود. برخی از پایه ها بتونی هستند و شامل دیوارهای بلوک بتونی (برای مخازن و تراشکاری زمین) هستند. بیشتر سقف های ما فولادی است که برای سیستم های آبگیر ایده آل است.

 

مباحث عمران، ساخت و ساز و منابع ساخت و ساز در بلاگ عمران سازه در خدمت ملت ایران برای ارتقاء اطلاعات مورد نیاز برای افراد متقاضی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی