عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

پرده رومن چیست؟

ziba zibaro | يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

پرده رومن، پارچه ای است که وقتی آنها را پایین می کشیم، از پنجره آویزان می شوند و هنگام بالا آمدن، به صورت کاملا مرتب جمع می شوند. بعضی از مدل های قدیمی پرده رومن، به صورت دستی و با کمک طناب بالا و پایین می شوند اما بهترین گزینه برای سهولت کار با این مدل پرده، استفاده از کنترل موتوری است. ویژگی مشترک تمام پرده های رومن، آویزان شدن چین های افقی به صورت کاملا یکنواخت روی پنجره میباشد. 

میله پرده مدل رومن، میله های افقی هستند که باعث ایجاد چین های افقی ملایم می شوند و این چین های موج دار روحیه افراد داخل اتاق را بسیار شادتر کرده و دکوراسیون داخلی خانه شما را دستخوش تغییرات زیادی میکند. پیشنهاد میکنیم که حتما از یک آستر پرده در زیر پرده رومن استفاده کنید تا بندهای کششی از بیرون پنجره قابل مشاهده نباشد. در این مقاله انواع مدل های جدید پرده رومن سال 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد. 

تاریخچه پرده رومن

شاید تعجب کنید که چرا به این پرده، پرده رومن می گویند. تاریخ به ما می گوید که کرکره های رومن به صحنه رم باز می گردد، عرصه ای باستانی و دیدنی که در آن رویدادهای مجلل و اغلب خشونت آمیزی برای مردم به نمایش در می آمد. این مکان محبوب (مانند میادین ورزشی ما و کنسرت های راک در فضای باز) زیر نور آفتاب مدیترانه ای بسیار گرم و شرجی میشد و باستان شناسان  سیستمی از پارچه های جمع شونده  را که می تواند بر روی کشیده شود کشف کرد.

 شهر رم به دلیل نصب روکش پارچه ای در بسیاری از اماکن عمومی و منازل برای محافظت از تماشاگران در برابر آفتاب داغ مشهور بود. اگرچه این سایه بزرگ و مجلل برخلاف پرده رومن امروز ما نبود، اما ترتیب طناب ها و قرقره ها یادآور حرکت روان پرده های مدرن رومن است. بعدها مردم برای محافظت از حریم خصوصی خود و فیلتر کردن نور خورشید از این پارچه ها به عنوان پرده های خانه خود نیز استفاده میکردند.
 

دو سبک معروف پرده رومن

  1. پرده رومن صاف

پرده های رومن صاف از یک تکه پارچه پیوسته ساخته شده که به طور صاف از پنجره آویزان می شود. این صفحات افقی با تکیه بر میله پرده محکمی که دارند، برای تقویت سایه ساخته شده اند. پرده رومن صاف ظاهری منظم دارد که جلوه ای تمیز و مناسب را فراهم می سازد. چین های منحصر به فرد در بالای پرده قرار میگیرند و منجر به ایجاد قوس های ملایم روی پنجره شده و ظاهری متوازن را ارائه میدهد. 

پرده رومن تخت پارچه های اضافی دارد که باعث تاریکی بیشتر اتاق می شود و نمای باریک آنها برای پنجره های کوچک یک امتیاز محسوب می شود. این مدل پرده در انواع ساده و طرح دار در بازار موجود است. اگر شما پرده هایی با الگوی ساده را ترجیح میدهید، مدل رومن صاف می تواند انتخاب بسیار ایده آلی برای شما باشد.

  1. پرده رومن تاشو

پرده رومن تاشو که به نام قطره ای از اشک نیز مشهور است، دارای پارچه ای در جلوی پنجره است که حالتی موج دار را نشان میدهد. مدل رومن تاشو معمولا از پارچه های نرم و لطیف دوخته می شود و همین عامل باعث ایجاد حالت غیررسمی آن شده که آن را برای فضاهای رمانتیک و دلپذیر مناسب میکند. از آنجایی که چین های پرده رومن تاشو دائمی است و هنگام باز شدن پرده، چین ها را حفظ میکند، بسیاری از افرادی که قصد خرید این پرده را دارند، به این مدل فکر میکنند. 
 

پرده های رومن شیک

پرده های رومن می توانند ظاهر اتاق را بسیار تغییر دهند زیرا این مدل پرده تنوع رنگ، طرح و الگوی بسیار زیادی دارد و هر کدام از این مدل ها می تواند برای یک دکوراسیون خاص مناسب باشد. پرده های رومن بسیار شیک هستند و به اتاق هویت و شخصیت میدهند. پرده های رومن مدرن یک نمونه از این مدل پرده های شیک است.

پرده رومن مدرن

در دوخت پرده های رومن مدرن، از پارچه هایی با رنگ های روشن و جسورانه استفاده میکنند و به همین خاطر، ظاهر فضا با انتخاب این مدل پرده، دستخوش تغییر زیادی می شود. اگر رنگ بالش، روتختی، مبلمان یا سایر وسایل جانبی اتاق را با رنگ پرده های خود ست کنید، قطعا یکی از بهترین سبک های دکوراسیون مدرن را خواهید داشت.

پرده رومن فانتزی

اگر به دکوراسیون رمانتیک و فانتزی علاقه دارید، پرده های رومنی که طرح های فانتزی دارند را انتخاب کنید. طرح بالون یکی از زیباترین و پرفروش ترین مدل های پرده رومن فانتزی است. وقتی که این پرده را جمع کنید، چین های وارونه پف میکنند، البته توصیه ما این است که از این مدل فقط برای تزئین بالای پنجره استفاده کنید.
 

پرده رومن فانتزی


پرده رومن سنتی

پرده های رومن سنتی برای کسانی مناسب است که سادگی و ظرافت پرده را در اولویت قرار میدهند. هنگامی که مدل سنتی رومن بالا می رود، یک پارچه نرم روی پنجره آویزان شده و هنگام پایین آمدن، چین های ملایم از پنجره پایین می آیند. 
 

ترکیب پرده رومن با پرده های دیگر

ترکیب پرده رومن با پرده های دیگر همیشه یک راه حل عالی برای حفظ حریم خصوصی افراد داخل خانه و همچنین افزودن زیبایی و جذابیت بیشتر به فضا بوده است. برای اینکه پرده ها با یکدیگر ست شوند، شما می توانید هر دو را از یک رنگ یا یک یا دو درجه تیره تر بخرید. 
 

پرده رومن


پرده رومن برای کدام بخش های خانه کاربرد دارد؟

پرده رومن را می توانید برای تمام قسمت های خانه از جمله برای پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب، پرده آشپزخانه و همین طور پرده بالکن به کار ببرید. در ادامه مقاله ما جدیدترین و بهترین مدل های پرده رومن سال 2021 را که می توانید برای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کنید را به شما ارائه میکنیم. 
 

مدل پرده های رومن ساده و شیک 2021

پرده رومن

مدل رومن پذیرایی

پرده رومن برای پذیرایی

پرده رومن برای اتاق خواب

پرده رومن طرح دار

پرده رومن ساده

پرده رومن پذیرایی

پرده رومن ترکیبی

پرده رومن آشپزخانه

پرده رومن ساده و شیک

مدل های جدید پرده رومن

جدیدترین مدل های پرده رومن

پرده رومن 2021

 

منبع

 

 

  • ziba zibaro

پرده رومن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی