عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

عمران و ساخت و ساز

عمران و مسائل و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز در عمران سازه

انواع دیوارپوش ها را بشناسید

ziba zibaro | سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

چرا پوشش دیوار؟


از دیوار به عنوان جدا کننده دو فضا و فضای داخلی محصور استفاده می شود. علاوه بر نقش جداسازی ، می توان از دیوارها به عنوان عنصر تزئینی در دکوراسیون داخلی با کمک پوشش های مختلف استفاده کرد. به عنوان یک پوشش تزئینی ، دیوار مناسب برای دیوار اصلی ساختمانهای تازه احداث شده یا دیوارهای تخریب شده ساختمانهای قدیمی مناسب است. پوشش های دیواری همچنین می توانند عملکرد طبیعی حرارتی ، صوتی و نور را بهبود بخشند. انواع معمول دیوارپوش ها شامل پوشش های رنگی ، دیوار پوش های پی وی سی ، دیوار پوش های چوبی ، پوشش کاغذ دیواری از طرح ها و بافت های مختلف است. با استفاده از دیوارپوش و صرف هزینه و زمان کمی برای طراحی و اجرای آن می توان فضای بی نظیر و جذابی ایجاد کرد.

 

 

پوشش دیوار

پتو نقاشی دیواری

 

یکی از متداولترین روشهای پوشش دیوار زیرسازی و نقاشی با طرحها و رنگهای مختلف است که با پیشرفت تکنولوژی رنگهای کاربردی مختلفی وارد صنعت ساختمان شده است. برخی از انواع رنگ های ساختمانی از نظر کاربرد عبارتند از:

رنگ ضد باکتری ، با استفاده از فناوری نانو و ایجاد سطوح عاری از آلودگی ، رشد باکتری ها و گسترش و انتقال بیماری را تا حد زیادی مهار می کند و به طور قابل توجهی به سلامت فردی و عمومی کمک می کند. از این رنگ می توان در محیط های پزشکی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها ، آزمایشگاه ها استفاده کرد.

 

مرتبط: اصطلاح ساختمان طبیعی چیست؟

کاغذ دیواری

 

انواع کاغذ دیواری یا دیوار پوش کاغذی در انواع طرح ها و رنگ ها در فضای داخلی اجرا می شود. در نوع خرید کاغذ دیواری چاپ شده ، چاپ هر طرح و سلیقه از افراد امکان پذیر است. بعد از نصب می توان روی کاغذ دیواری را نیز نقاشی کرد. دیوار پوش های کاغذی قابل شستشو ، پاک شدن آسان ، مقرون به صرفه و سریع استفاده می شوند. انواع کاغذ دیواری شامل کاغذ دیواری ضد زلزله ، کاغذ دیواری قابل جابجایی ، کاغذ دیواری قابل شستشو ، کاغذ دیواری LED ، کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری الکترومغناطیسی می باشد.

کاغذ دیواری ضد زلزله یکی از انواع جدید این نوع دیوارپوش هاست که علاوه بر زیبایی در تقویت دیوارها در برابر زلزله نیز بسیار مثر است.

 

 

پوشش کاغذ دیواری برای دیوار

 

دیوار پوش پارچه ای

 

دیوارپوش طبیعی از الیاف طبیعی ساخته شده و مانند کنف بافته می شود. این نوع دیوار پوش از مواد شیمیایی استفاده نمی کند و سازگار با محیط زیست است. ماندگاری دیوارپوش پارچه ای بیشتر از رنگ و کاغذ دیواری است. به علاوه ، نصب و استفاده از دیوار پوش پارچه ای بسیار آسان تر از نصب کاغذ دیواری و سریعتر از استفاده از رنگ است. دیوارپوش پارچه ای قابلیت هماهنگی با دکور و مبلمان را دارد و از ویژگی های صوتی برخوردار است.

 

 

 

دیوار پوش سنگی

 

روکش سنگ از قطعات مختلف سنگ با مواد و رنگ های مختلف ساخته شده است. برای برجسته سازی بخشی از دکوراسیون ، مانند دیوار پشت تلویزیون ، شومینه و روکش سنگ نیمه قیمتی. این پوشش در برابر ضربه و مقاومت در برابر خراش بسیار خوب است و از ماندگاری بالایی برخوردار است. اگرچه سنگ عایق مناسبی برای گرما نیست ، اما ایجاد پوسته دوم از هر دو جنس روی دیوارها تأثیر بسزایی در کاهش تبادل گرما و صدا دارد. با ترکیب مجدد سنگهای طبیعی با سایر افزودنیها مانند افزودنیهای سیمان و پلیمر ، می توان سنگ مصنوعی تولید کرد و یا با ایجاد روکش روی صفحات دیواری بتونی با نمای سنگ ، از مزایای این روکش تولید کرد . سنگین بودن ، نصب آسان و سریعتر از دیوار پوش های سنگی ، ما به انواع طرح ها ، شکل ها و اندازه ها با استفاده از قالب های مختلف ، امکان ساخت پانل های کامپوزیت بتونی و فوم های عایق اشاره می کنیم صوتی و حرارتی.

 

پوشش سنگی دیوار

 

دیوارپوش برجسته سه بعدی

 

برای ایجاد تنوع چشمگیر در طراحی داخلی فضاها ، می توان از دیوارپوش های سه بعدی به طور برجسته استفاده کرد و با نورپردازی و سایه زنی مناسب ، جلوه ای بی نظیر به فضا بخشید. برای ساخت دیوارپوش های سه بعدی از انواع مواد مانند کاغذ و PVC ، تخته کناف و تخته بتن استفاده می شود. از مزایای دیوارپوش سه بعدی عایق بندی در برابر گرما و صدا ، مقاومت در برابر نفوذ آب و وزن بسیار کم آن است.

 

دیگر مقالات: سد های بتنی با چه ترفندی ایجاد می شوند؟

 

کاشی سرامیک

 

سرامیک ها از مخلوطی از خاک رس با شن و ماسه و فلدسپات تشکیل شده اند که قالب های آن روی حرارت زیاد پخته می شود. استفاده از لعاب بر روی کاشی های سفالی مقاومت سرامیک را در برابر خراش و نفوذ آب افزایش می دهد. تفاوت کاشی های دیواری و کاشی های کف در نوع و مواد مینای دندان است.

 

 

کاشی قطعه ای از سنگ مصنوعی است که دارای طول و عرض مختلف و ضخامت چند میلی متر است و یک طرف آن سطح شیشه ای دارد و کاملا صاف و صیقلی است. کاشی یک محصول سرامیکی است که از کاربرد و اهمیت خاصی در ساخت برخوردار است. از ملات یا چسب کاشی می توان برای نصب کاشی یا سرامیک روی دیوار استفاده کرد.

 

مباحث عمران، ساخت و ساز و منابع ساخت و ساز در بلاگ عمران سازه در خدمت ملت ایران برای ارتقاء اطلاعات مورد نیاز برای افراد متقاضی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی